Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه زنگ خطر پیری در اردستان به صدا درآمده است، گفت: اردستان پیرترین شهر استان اصفهان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حسن ذبیحی ظهر امروز در جلسه‌ای به مناسبت  گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان اظهار داشت: شعار هفته سالمند در سال 99 با نام کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان نامگذاری شده است که از هفتم تا 13 مهر به عنوان هفته سالمند گرامی داشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به روز سالمند و برنامه‌ریزی در این زمینه افزود: طبق روز شمار هفته سالمند جلسات درون و برون بخشی زیادی برگزار می‌شود و ادارات درگیر موضوع همچون بهزیستی را دعوت و در خصوص محور برنامه‌های پیش رو با آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: در حال حاضر شهرستان اردستان دارای هفت هزار و 903 نفر جمعیت سالمند است که 18.4 درصد از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند و از نظر سنی پیرترین شهر استان اصفهان محسوب می‌شویم و این رویه در کل  کشور به این سمت در حال حرکت است.

وی ابراز داشت:  با توجه به اینکه کشور به سمت جمعیت پیری حرکت می‌کند افزایش نرخ باروری و منشور آمار 14 ماده‌ای در رابطه با جمعیت به همین منظور در کل کشور ابلاغ شده است؛ جمعیتی که به سوی سالمندی و پیری پیش می‌رود بیشترین بیماری‌ها و هزینه‌های زیادی را به دولت و بخش بهداشت تحمیل می‌کند چون که با شروع سالمندی بیماری‌ها هم شروع می‌شود و دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌شوند.

تلویزیون برای معلولان و سالمندان ویژه‌برنامه می‌سازدشبکه 2 برای روز ناشنوایان و سالمندان ویژه‌برنامه کودک پخش می‌کندکمتر از 7 درصد ساکنان خانه سالمندان آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تاکید کرد: درصد غربالگری در کووید 19 شهرستان اردستان  در حوزه سالمندان حدود 95 درصد غربالگری صورت گرفته است و همه سالمندان دارای پرونده سلامت دارند و اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب ثبت شده‌اند.

وی تصریح کرد: از جمعیت سالمند مو جود در شهرستان اردستان تعداد یک‌هزار و 768 نفر دیابت دارند و سه هزار و  665 نفر آن‌ها دارای فشار خون بالا بوده و 903 نفرشان  بیماری قلبی عروقی داشته و مابقی هم دارای بیماری‌های موردی هستند که افراد از سن 60 سال به بالا در جرگه سالمند قرار می‌گیرند.

ذبیحی گفت: تعداد یک هزار و 728 نمونه کرونا که از افراد تا کنون در شهرستان اردستان گرفته شده است 577 نفر آن سالمند بوده است که 159 نفر آن‌ها مثبت بوده  که تحت درمان قرار گرفته‌اند و خدمات پیشگیری و سلامت سالمندان را در سامانه سیب پیگیری می‌کنیم در حالی که با توجه به بیماری کرونا نمی‌توانیم آن‌ها را زیاد فراخوان کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان افزود: بیشترین نیازی که سالمندان دارند توجه به مهر و محبت از سوی فرزندان و اطرافیان بوده و ارتباط برقرار کردن و حفظ صله رحم با توجه به آیات قرآنی و نیازی که آن‌ها دارند که در راستای سالمندها به خاطر پدیده کهولت سن نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

ذبیحی ضمن درخواست از خیران در ساخت، تکمیل و تجهزیر مرکز جامع سالمندان شهرستان اردستان تاکید کرد: از مردم و خیران اردستانی درخواست داریم در ساخت مرکز جامع سالمندان اردستان کمک کنند تا سالمندانی که در منازل امکان نگهداری آن‌ها نیست در این مرکز نگهداری شوند.

انتهای پیام/802/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت یکی از قوانین خوبی بود که توسط مجلس مصوب ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۷۳ ماده قانونی است که ماده ۳ ،۴ و قسمتی از ماده ۵ این قانون به تخصیص زمین به متقاضیانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اشاره کرده است افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ کسانی که دارای فرزند سوم یا بیشتر شده اند با شرایط قید شده وارد سامانه می‌شوند و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعداز صحت سنجی مراحل واگذاری زمین طی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

صالحی امیر ادامه داد: در خصوص شهرهای بالایی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهرهای همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6096930

دیگر خبرها

  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری