Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: راهبردهای مهارت‌ورزی کارآفرین باید اولویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشد و یادگیری مهارت‌هایی که بازار کسب و کار ضعیف دارند در استان راهگشای حل معضل بیکاری نیست.

به گزارش برنا از اراک، سعید فرخی  در کارگروه مهارت آموزش و اشتغال استان مرکزی، افزود: شمار زیادی از جوانان وجود دارند که گواهینامه‌های مهارتی متعددی را کسب کرده‌اند اما زمینه شغلی پایدار و درآمدزایی ندارند، بنابراین باید شاکله مهارت‌ورزی کسب و کار استان متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای روز تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ارایه برنامه جامع کسب و کار در سایه همکاری بین بخشی تمامی حوزه‌ها باید ملاک راهبردهای آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: محور توسعه هر بخش در استان اعم از  اقتصادی، کشاوری، صنعت، آی تی و خدمات بر مبنای کسب مهارت و اثربخشی است و باید با شیوه‌های خلاقانه و علمی و استفاده از دانش روز این داشته‌ها تداوم یابد.

فرخی افزود: می‌طلبد که  از ظرفیت خالی دستگاه‌ها در اثر بخشی آموزش های مهارتی استفاده شود زیرا در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در وسایل و تجهیزات آموزشی کمبود وجود ندارد.

وی اظهار داشت: افزایش مهارت آموزشی و جلوگیری از موازی کاری و استفاده بهینه از امکانات مستلزم تقویت همکاری بین بخشی و هم‌افزایی همه بخش‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: هرچه شمار طرح‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه کسب و کار و مهارت‌ورزی هدفمند بیشتر باشد رسیدن به اهداف سازمانی هموارتر خواهد کرد.

فرخی افزود: فنی و حرفه‌ای حلقه واسط در ایجاد بستر کاری است و باید از امکانات دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها به‌صورت مشترک بهره بگیرد تا نتایج اثربخش حاصل آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون استاندار مرکزی فنی و حرفه ای مهارت ورزی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد