Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@21:13:49 GMT

افتتاح 9مرکز نیکوکاری در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۷۲۸۲

افتتاح 9مرکز نیکوکاری در استان زنجان

یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان اجتماع محورکردن فقر زدایی با گفتمان جهادی است که در قالب مراکز نیکوکاری بامحوریت مساجد ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ،در افتتاح دو مرکز نیکوکاری در شهرگرماب با  تبریک هفته دفاع مقدس ، از همراهی و همکاری یکایک مسئولین استانی وشهرستانی ازجمله ائمه محترم جمعه ، فرمانداران،بخشداران  و شوراهای اسلامی شهر ودهیاران در ایجاد مراکز نیکوکاری  قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس به ویژه  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان اجتماع محورکردن فقر زدایی با گفتمان جهادی است که در قالب مراکز نیکوکاری بامحوریت مساجد انجام می شود تا نیاز نیازمندان توسط خود مردم برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ، به فعالیت فوق‌العاده مراکز نیکوکاری در طول سال 98 اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بیش از 21 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد . و در شش‌ماهه اول  سال جاری کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط این مراکز به بیش از 27 میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از همت والای خیرین بزرگوار نیروهای افتخاری مراکز نیکوکاری دارد.

صفری تعداد مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان را در حال حاضر 112 مرکز عنوان کردوگفت: 9مرکز نیکوکاری در شهرستانهای ابهر و خدابنده هم‌زمان با هفته دفاع مقدس افتتاح شد برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان سال جاری تعداد این مراکز به 126 مرکز افزایش یابد .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج فرهنگ انفاق ، احسان و نیکوکاری وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت :شناسایی ، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار ازجمله خیرین به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین،طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مساجد، برون‌سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری ،پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی  ازجمله اهدافی است که این مراکز دنبال می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان 9مرکز نیکوکاری کمیته امداد استان زنجان مراکز نیکوکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 

ایسنا/خراسان رضوی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان را اولویت مهم کمیته امداد دانست. 

محمدجواد ایروانی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در آیین افتتاح زائرسرای کرامت ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خطاب به دست‌اندکاران این حوزه اظهار کرد: این تاج افتخاری است که به محرومان خدمت می‌کنید و نه تنها مانند فرزندان خود، بلکه بیشتر به آن‌ها توجه دارید؛ شما علمدار خدمت به محرومان هستید.

وی کمیته امداد را یکی از بزرگترین نهادهای مردمی دانست و بیان کرد: گستره خدماتی که در سراسر کشور به مردم ارائه می‌کند، این نهاد را از تمامی نهادهای دیگر متمایز می‌کند که از جمله موهبت‌های جمهوری اسلامی است که در تاریخ سابقه ندارد.

ایروانی با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) یادآور شد: کمیته امداد به همت مردم ایران و دولت ایران می‌تواند ریشه فقر را در سراسر کشور برکند. ساز و کار شتابنده این نهاد در ظرفیت‌های دولتی و مردمی است و می‌تواند در جهت توانمندسازی محرومان و رسیدگی به مستضعفان آن‌ها را بسیج کند. روش‌ها و الگوهایی که به صورت اهرمی از این منابع استفاده کند و ساختارهای خودش را که به صورت مجموعه‌ای ایجاد شده‌اند در خدمت محرومین و توانمندسازی آنان و پایدارسازی آن به خدمت بگیرد که این موضوع اولویت مهم کمیته امداد در سال‌های اخیر بوده است. 

در ایجاد اشتغال برای محرومان موضوع تامین مالی مطرح است

وی افزود: عدالت امری آسمانی و فضیلتی بر سر زبان‌ها نیست، عدالت بر زمینیان است و گسترش و چگونگی تحقق آن مهم است. در ایجاد اشتغال برای محرومان علاوه بر مهارت‌آموزی مددجویان، موضوع تامین مالی مطرح می‌شود، نظام مالی ما توان تأمین مالی را ندارد، بنابراین به ساختار متفاوتی نیاز دارد که صندوق امداد ولایت شکل گرفت با یک گستره فراوان و طهارت مالی بالا بسیار دقیق و روشن که حسابرسی منظم می‌شود. صندوق تضمین اشتغال را تأسیس کردیم.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اهرمی عمل کردن همچون بسیج گروه‌های کثیری از مردم بدان دلیل است که امداد سرمایه اجتماعی نزد مردم دارد. راهبران شغلی ایجاد شده نیز از دستاوردهای عظیم کمیته امداد است که می‌توانند به خانواده‌های ضعیف آموزش دهند و با روپاآوری که بزرگترین دستور کار نهادهای مهم جوامع و دولت‌ها است. 

وی با اشاره به مطالعات دانشگاه هاروارد و برنامه‌ای که بر ایجاد آفرینش، توانمندسازی و بهبود زندگی صورت گرفته یادآور شد: برخلاف تصور رایج عمده هرم جمعیتی جهان فقیر هستند و برای این کار باید به آن‌ها آموزش داد و برخلاف تصور عامه نشان می‌دهد که بهره‌وری در آنان بالا است.

زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان

ایروانی با اشاره به ماده ۳، ۲۱ و اصل ۴۳ قانون اساسی بیان کرد: این اصل عنایت به این موضوع دارد که دولت در فراهم آوردن امکانات برای کسانی که استعداد و نیروی کار دارند، کمک کند. این کارها دشوار است و اراده‌های آهنین می‌خواهد. در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که مستمندان و محرومان در صف مقدم جامعه هستند. آن‌ها بودند که این انقلاب را به ثمر رساندند و در جبهه فداکاری کردند و لایق این هستند که ما با تواضع به خدمت آن‌ها برویم و معتقدیم یکی از جهات خدمت به انقلاب، خدمت انسان‌های محروم است.

وی درباره دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال محرومان گفت: ایجاد کسب‌وکارهای خرد و عرضه محصولات تولیدی با توجه به فناوری اطلاعات امکان ‎پذیر شده است و زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان از اقدامات حیاتی کمیته امداد است تا ان‌شاءالله بتوانیم چرخه فقر را در کشور بشکنیم. امیدواریم کمیته امداد با امداد مردم، دولت و دیگر نهادها بتواند از عهده این مهم برآید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس