Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری و مالی کمیته امداد از آغاز طرح «همبازی» برای اهدای اسباب‌بازی و کتاب به کودکان محروم سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید باجلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تاکید ایشان بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند و شاد کردن کودکان محروم کشور، افزود: در همین راستا طرح «همبازی» در قالب مرحله دوم پویش ایران همدل شکل گرفته است تا موجبات شادی دل‌های کوچک کودکان محروم کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قرارگاه اطعام حسینی با تشریح جزئیات طرح همبازی ادامه داد: در طرح همبازی از خانواده‌های ایرانی و به خصوص سازندگان اسباب‌بازی و ناشران کتاب کودک دعوت می‌کنیم تا هدیه‌ای برای بچه‌های نیازمند سرزمین‌مان تدارک ببینند.

معان اداری و مالی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این طرح که با همکاری کمیته امداد، شرکت پست و پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری Khamenei.ir انجام می‌شود، مردم نوع‌دوست ایران اسلامی و تولیدکنندگان اسباب‌بازی می‌توانند با خرید یا ساخت هر نوع عروسک، اسباب‌بازی یا کتاب کودکان، به یاری فرزندان محروم بشتابند.

باجلان تاکید کرد: باجه‌های ادارات پست در سراسر کشور از امروز تا پایان مهرماه آماده دریافت اقلام اهدایی شهروندان و ارسال آن برای کودکان نیازمند هستند.

وی اظهار کرد: همچنین مردم نیکوکار می‌توانند از ۹ تا ۱۱ مهرماه هدایای خود را به کامیون‌های ویژه‌ پست در سطح شهرها که مخصوص این طرح پیش‌بینی شده‌ است، تحویل دهند تا به دست کودکان نیازمند برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی جشن عاطفه ها اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند

خسرو امیدوار گفت: همچنین کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، از سال ۱۴۰۲ بر اساس شیوه نامه مراقبت موقت، به عنوان مهمان به خانواده‌های متقاضی میزبانی سپرده می‌شوند تا پیگیری‌ها جهت بازپیوند ایشان با خانواده نسبی یا ایجاد شرایط فرزندخواندگی این دسته از عزیزان، به عمل آید و این کار با هدف حمایت از اقامت کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل افزود: نگرش جامعه به قبول سرپرستی کودکان در سنین بالاتر در سایه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خوب شده است و از سال ۱۳۹۹ با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی تاکنون ۴۷۱ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده و تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان رد شده است.

به گفته او، انتظار داریم زوجین فرزند پذیر، حضانت فرزندان گروه‌های خاص (دارای معلولیت یا نیازمند درمان) را نیز برای فرزندپذیری در نظر بگیرند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مورد حکم حضانت صادر شد که ۱۰ فرزند واگذار شده از بین آنها در سنین بالای ۶ سال قرار داشتند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل در تشریح چگونگی فرزندخواندگی گفت: فرایند فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی، حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، تداوم خواهد داشت و پس از واگذاری کودک، نظارت‌های کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدیدهای دوره ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان ادامه خواهد یافت.

امیدوار افزود: از مزایای این طرح این است که کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات خانواده میزبان، مجبور به اقامت در مراکز شبانه روزی نخواهند بود و از آنجایی که یکی از مهمترین کارکرد خانواده، تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده در راستای رشد تربیتی و اجتماعی است، سیاست اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان تقویت برنامه مراقبت از فرزندان در درون خانواده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند