Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران از حضور ۱۰ اثر از ایران در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان خبر داد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، سیدمجتبی علوی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران اظهار کرد: «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی در بخش فیلم بلند، «بهمن عزیزم» به کارگردانی مصطفی پورمحمدی، «سریک» به کارگردانی بهاره افشاری، «شهسوار» به کارگردانی علی شاه محمدی، «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی، «من یک پرنده هستم» به کارگردانی عابدین محمدی و «آن سوی حصار» به کارگردانی آرمان قلی پور در بخش مستند بلند و نیمه بلند، «درخت زیتون سعد» به کارگردانی احمد زائری و «همه با هم» به کارگردانی مهدی یوسفعلی در بخش فیلم کوتاه و «جنگل دامون» به کارگردانی هادی امیری و رها فرجی در بخش پویانمایی جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ۲۰۲۰ به نمایندگی از سینمای ایران حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران بنا بود اسفندماه ۹۸ برگزار شد، گفت: شیوع کرونا مراسم اختتامیه را لغو کرد، اما تصمیم داریم به زودی و با اخذ مجوز‌های لازم مراسم پایانی را در محیط ایمن و با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم.

علوی با بیان اینکه این جشنواره از معدود جشنواره‌هایی است که در بخش خصوصی و بدون بودجه دولتی توسط موسسه فرهنگی هنری خانه خیام در سه دوره گذشته برگزار شده است و چنانچه از حمایت متولیان حوزه ورزش و سینما بهره‌مند نباشد عملاً به تعطیلی کشانده می‌شود، اظهار کرد: تفسیر و نگرش اشتباه از عدم تصدی‌گری دولت، عاملی برای حذف نگاه حمایتی و هدایتی ارگان‌ها و نهاد‌های متولی بوده که متأسفانه آسیب جدی به روند اجرایی این رویداد وارد کرده در حدی که حتی اکنون تمدید عضویت ایران در فدراسیون جهانی FICTS نیز با موانعی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: اگر کمیته ملی المپیک به عنوان صاحب امتیاز جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران و وزارت ورزش و جوانان برای پرداخت حق عضویت ایران در فدراسیون جهانی FICTS حمایت نکنند ممکن است عضویت ایران در این نهاد بین‌المللی معلق شود و علاوه بر از دست دادن کرسی بین‌المللی و نمایندگی کشور‌های آسیایی، دیگر فیلمی از ایران نیز در جشنواره جهانی میلان پذیرش نشود.

دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با اشاره به اینکه این جشنواره به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشور‌ها است و با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها نیز مهمان این رویداد هستند. تصریح کرد: امیدواریم در مدت زمان باقی مانده تا برگزاری جشنواره جهانی میلان یعنی آبان ماه ۱۳۹۹، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به این جشنواره و همچنین اهمیت حفظ کرسی بین‌المللی ایران در مقر فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) بیش از پیش توجه کنند.

علوی در پایان گفت: باید از حمایت‌های سازمان صداوسیما و احسان شیعه در مدت تصدی سمت مدیریت شبکه ورزش از جشنواره فیلم ورزشی تقدیر کرد و امیدوارم آقای معتضدی که به تازگی به سرپرستی شبکه ورزش منصوب شده‌اند نیز حمایت از این رویداد را در برنامه داشته باشند؛ همچنین لازم می‌دانم از توجه حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم ورزشی ایران قدردانی کنم و امیدوارم کم لطفی از سوی برخی نهاد‌ها به این رویداد پایان یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان فیلم های ورزشی فیلم سونامی فیلم کوتاه بهمن عزیزم جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران جشنواره جهانی جشنواره فیلم جهانی فیلم کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 

ایسنا/آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی، یک تیم رباتیک از آذربایجان شرقی به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ راه یافت. 

تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» که شش نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد اعضای تیم می‌باشند که به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت. 

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند. 

دختران تبریزی برای اولین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند. 

مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به‌عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «تست ژنتیک»، گمشده و چراغ راه ورزش ایران
  • جام جهانی تیراندازی؛ پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه ۱۰ متر
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۴ اردیبهشت
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد