Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:13:06 GMT

نمایشگاه چلچراغ در فردوس افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۸۳۰۷

نمایشگاه چلچراغ در فردوس افتتاح شد

در حاشیه برگزاری همایش رزمندگان، ایثارگران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس۳ پروژه «کارگاه تولید ماسک مسجد بازار، کافی شاپ شهدا و نمایشگاه چلچراغ» با محوریت هفته دفاع مقدس در فردوس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همایش رزمندگان، ایثارگران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس عصر امروز(8 مهر) با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مردم و مسئولین شهرستان فردوس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این همایش حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» با بیان اینکه شهرستان فردوس دارای ۶۱ شهید دانش آموز و ۱۹ شهید معلم است، گفت: استکبار جهانی می داند که اگر جلوی این انقلاب را نگیرد ابر قدرتی دیگر در جهان به نام اسلام شکل خواهد گرفت که بنیان آنان را نابود خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن از تمام گزینه های روی میز خود برای نابودی انقلاب اسلامی می کند، افزود: مردم ایران اسلامی بدانند تا زمانی که به فرموده مقام معظم رهبری پشتیبان ولایت فقیه باشیم به این کشور آسیبی نخواهد رسید.

 

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه امام راحل ملت ایران را از مردم حجاز در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) برتر دانستند، ادامه داد: این جایگاه به واسطه ولایت مداری و بصیرت مردم به دست آمده است که امیدواریم مردم هم چنان پای کار بمانند و دست از انقلاب اسلامی بر ندارند.

 

در این مراسم از چند خانواده ای که 2 شهید تقدیم انقلاب کرده اند تقدیر شد. در حاشیه این همایش 4 برنامه دیگر از جمله افتتاح کارگاه تولید ماسک مسجد بازار فردوس، کافی شاپ شهدای فردوس، افتتاح نمایشگاه چلچراغ و همایش قرآنی اجرایی شدکهو هدف از برگزاری این همایش عمق بخشی و آشنایی بیشتر با نماز و قرآن متناسب با سیره شهدا بود.

 

گفتنی است کارگاه تولید ماسک مسجد بازار فردوس در 2 شیفت فعال خواهد بود و در هر شیفت ۱۵نیرو مشغول به کار می شوند و تولید روزانه حدود 2هزار عدد ماسک را در دستور کار خواهند داشت.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه فردوس هفته دفاع مقدس انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم به عنوان یکی از آموزه های مکتب اهل‌بیت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه در غرب طنین‌انداز شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امورمجلس، در سخنرانی غیرحضوری برای ایرانیان مقیم منچستر انگلیس به‌مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) اهمیت شناخت و معرفی ائمه اطهار و آموزه‌های اینشان را نه‌تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای همگان حائز اهمیت و تاثیرگذار دانست و گفت: در حدیثی آمده است «اگر مردم زیبایی‌ها سخن ما را بشنوند از ما تبعیت می‌کنند» چون حرف حق و سخنی که با  فطرت پاک آدمی سازگاری داشته باشد مشتاقان زیادی دارد و ضرورت دارد که تبیین سیره و سلوک و معرفی ائمه با رفتار پسندیده راویان آن آمیخته شود تا لاجرم بر دل‌ها بنشیند.

بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است وی اهمیت شناخت و تبیین سیره و رفتار فردی و اجتماعی ائمه اطهار از جمله امام جعفر صادق(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز که ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم به‌عنوان یکی از آموزه‌های مکتب اهل بیت مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه در آسمان غرب طنین‌انداز شده بیش از گذشته مسئولیت داریم که گفتار و رفتار ائمه معصومین را به دنیا معرفی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ایشان در مقطعی به سر می‌بردند که امکان و مجال تبیین معارف اسلام ناب وجود داشت تا هم اعتقادات، احکام و اخلاق اسلامی را بیان کنند و هم راه مبارزه با ظلم و بیداد و ستم را برای یارانشان و پیروان اهل بیت در طول تاریخ تشریح کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فرد مومن و پیرو اهل بیت نمی‌تواند نسبت به مسائل روز و آنچه در اطراف خود می‌گذرد بی‌تفاوت باشد اظهار داشت: اینکه ائمه اطهار به شهادت رسیدند به خاطر این بود که فعالیت اجتماعی داشتند و الا اگر در گوشه‌ای به نماز و عبادت فردی می‌پرداختند کسی با آنها کاری نداشت اما چون حرف از حق، مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم، عدالت اجتماعی، رعایت حقوق مردم می زدند و ظلم نسبت به مردم را برنمی‌تابیدند یکی پس از دیگری توسط خلفای جور به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به حوادثی که در دانشگاه‌های غرب در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه مردم مظلوم غزه آغاز شده است، گفت: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای دفاع از مظلوم هنگامه‌ای برپا شده است. اینکه باید از مظلوم دفاع کرد و در مقابل ظالم، مقاومت و ایستادگی داشت از آموزه‌های ائمه اطهار است. امروز حتی کسانی که مسلمان نیستند خواهان پایان نسل‌کشی، کودک‌کشی و جنایت علیه مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و غزه هستند و سکوت مدعیان حقوق بشر، حقوق زن، آزادی بیان و دموکراسی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس، خاطرنشان کرد: امروز این بیداری که در عالم برای دفاع از مظلوم شکل گرفته، بسیار ارزشمند است و صدور انقلاب که در اوایل پیروزی امام خمینی از آن سخن می‌گفت این بود که فرهنگ عدالت و حق خواهی و دفاع از مظلوم در بین ملت‌ها مورد توجه قرار بگیرد. امروز همه وظیفه داریم با جهاد تبیین و اطلاع رسانی به موقع، جنایات و  اغواگری سلطه‌گران و متجاوزان را آشکار کنیم و اجازه ندهیم به اهداف شوم خود دست یابند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه امروز در کشورمان با اهتمام دولت مردمی وفاق و همگرایی خوبی حاکم شده است و کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی روز افزون قرار دارد، اظهار داشت: با اقدامات دولت مردمی تعاملات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و منطقه افزایش قابل توجهی داشته و در همین مدت عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله شانگهای، اتحادیه اقتصادی اورآسیا و بریکس، فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی  فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد