Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از طرح سه سئوال در کمیسیون متبوعش از وزیر علوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، احمد حسین فلاحی در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۸ مهر) کمیسیون آموزش و تحقیقا مجلس، گفت: نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع طرح سوالات نمایندگان از وزیر اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه دو سئوال را از وزیر طرح کرد که سئوال نخست وی، در خصوص علت اجرایی نشدن استقلال هیأت امنای دانشگاه‌های نیشابور، تربت حیدریه و گناباد از دانشگاه فردوسی مشهد بود؛ سئوال دوم او با موضوع علت مخالفت ستاد آمایش وزارت علوم با ایجاد دوره کارشناسی رشته «مهندسی پزشکی» دانشگاه نیشابور و صفر اعلام کردن ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته یاد شده در سال 1399 بود.

فلاحی یادآور شد: با توجه به توضیحات دکترغلامی، نماینده سئوال کننده تصمیم‌ گرفت که در صورت ارائه مستندات و مدارک لازم احتمال قانع شدن وی از این سئوال وجود دارد. 

وی اضافه کرد: سید احسان خاندوزی نماینده تهران نیز سوالی با موضوع مبنای فراخوان گسترده استخدام اعضای هیأت علمی در شرایط تنگنای مالی، رکود آموزشی ناشی از کرونا و سال پایانی دولت داشت که وزیر در این ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد و تصمیم‌گیری در خصوص این سئوال نیز منوط به آینده شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: علی کریمی فیروزجایی نیز طرح سئوال خود را به جلسات بعدی موکول کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای