Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم نامه‌ای میان شهردار تهران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بزرگ ‌مقیاس‌ترین فرصت بازآفرینی پایتخت موسوم به محور شارباغ در فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز سرانجام وارد مرحله نهایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاوه حاجی علی اکبری در خصوص مراحل اجرایی پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز، اظهار کرد: بعد از تفاهم نامه‌ای که شهردار تهران با مدیرعامل شرکت راه‌آهن منعقد کرد، از طریق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری‌ها برای تحویل زمین انجام شد و حالا در فاز اول، 50میلیارد تومان از 180 میلیارد تومانی که شهرداری تعهد کرده بود، به مجری پروژه تونل پرداخت شد و در مقابل آن، از حدود 27 هکتار زمینی که وجود داشت 9 هکتار در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار است در همین هفته زمین مورد نظر به ‌طور رسمی به شهرداری تحویل داده شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هم پیمانکار طرح را انتخاب کرده، این آمادگی وجود دارد که بلافاصله عملیات اجرایی آن شروع شود. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه طرح شارباغ یا همان فضای فوقانی راه‌آهن تهران- تبریز در عرصه‌ای با وسعت 50 هکتار اجرا می‌شود، این پروژه باید در چند مرحله به اجرا درآید. در فاز نخست 4 نقطه شامل 2 نقطه در منطقه 17و 2 نقطه در منطقه 18 شهرداری به‌عنوان نقاط اولویت اول انتخاب شده‌اند که هر یک از آنها حدود 250 متر طول دارند و در مجموع این 4 نقطه یک کیلومتر از 9 کیلومتر طول مسیر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این 4 نقطه در واقع مفاصل اصلی پروژه هستند و به‌عنوان فاز نخست اجرا در نظر گرفته شده‌اند و عملیات اجرایی ساخت طرح قرار است از همین نقاط کلید بخورد. در گام دوم مسیرهایی که 4نقطه را به هم وصل می‌کنند به مساحت حدود 6 هکتار به‌عنوان فاز دوم در برنامه قرارمی‌گیرند و به‌تدریج بقیه فازها اجرایی خواهند شد.

برگزاری مسابقه بین‌المللی برای طرح انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران راه آهن تهران فضای فوقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور