Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیت‌های آزمایش کووید۱۹ که نتیجه را ظرف ۱۵ تا ۳۰ دقیقه اعلام می‌کند، قرار است به زودی در آمریکا و بسیاری از کشورهای فقیر جهان توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کیت‌های آزمایش کووید۱۹ که نتیجه را ظرف ۱۵ تا ۳۰ دقیقه اعلام می‌کند، قرار است به زودی در آمریکا و بسیاری از کشورهای فقیر جهان توزیع شود.

به نقل از یورونیوز، در حالی که شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر گذشته است، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون کیت تست ۵ دلاری، به شرط تأمین اعتبار در اختیار کشورهای در حال توسعه و فقیر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون کیت کرونا در آمریکا توزیع می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت جهانی اعلام کرد که طرح ۶۰۰ میلیون دلاری خود برای راه‌اندازی بسته‌های تشخیص سریع در ۱۳۳ کشور در شش ماه آینده، به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​امکان می‌دهد تا در این زمینه شکاف موجود با جهان ثروتمند را کاهش دهند. کار با این کیت‌ها بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر از آزمایش «پی‌سی‌آر» است، اما با این حال حساسیت آنها کمتر بوده و احتمال خطا و اعلام منفی‌های کاذب در آنها وجود دارد.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست مطبوعاتی مجازی گفت: «این طرح امکان گسترش آزمایش‌ها را فراهم می‌کند، به ویژه در مناطقی که صعب‌العبور بوده و از امکانات آزمایشگاهی یا کارکنان بهداشتی کافی برای انجام آزمایش‌های پی‌سی‌آر برخوردار نیستند.»

یک اپیدمیولوژیست دانشگاه هاروارد به نام مایکل مینا می‌گوید که بسته آزمایشی جدید تست کرونا «بسیار عالی» است و در این زمینه «یک شروع بسیار خوب» به شمار می‌آید اما با این حال بر این باور است که میزان توزیع شده از این بسته‌ها توسط دولت ایالات متحده «کافی نبود» و تولید باید «ده یا بیست برابر» شود.

ماه‌هاست که کارشناسان خواستار پذیرش گسترده این فناوری ارزان قیمت هستند تا افراد بتوانند هفته‌ای چندین بار خود را آزمایش کنند. فراهم کردن امکان آزمایش سریع کووید۱۹ تنها بخشی از ابزارهای محدود دولت‌ها برای مبارزه با این بیماری است که علاوه بر سلامتی عمومی، محدودیت‌های شدیدی در زندگی اجتماعی ایجاد کرده و چرخ‌های اقتصاد را هم از حرکت بازداشته است.

فشار برای افزایش شمار آزمایش‌های سریع کووید۱۹ در جهان در حالی افزایش می‌یابد که ویروس کرونا هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی از خود نشان نداده است. آمار ابتلا در اروپا بار دیگر به سرعت افزایش یافته و دولت‌های اروپایی برای جلوگیری از رسیدن موج‌های بعدی شیوع بیماری تلاش می‌کنند. پاریس، لندن و مادرید همگی مجبور شده‌اند برای کنترل و کند کردن روند شیوع بیماری مقررات محدودکننده تازه‌ای وضع کنند. روز دوشنبه هلند نیز به صف کشورهای محدودکننده اجتماعات برای مبارزه با کرونا پیوست و جمهوری چک و اسلواکی نیز اعلام کردند که آماده اعلام وضعیت اضطراری هستند.

در حالی که اخبار مربوط به تهیه و توزیع کیت‌های تست سریع کرونا در جهان در حال انتشار است، یک شرکت چینی به نام کایوت اعلام کرد که «سریع‌ترین» دستگاه جهان برای آزمایش پی‌سی‌آر با اعلام نتیجه ۳۰ دقیقه‌ای را ساخته و قصد دارد با آن اروپا و آمریکا را فتح کند.

این دستگاه که «فلش ۲۰» نام دارد و قیمت آن ۳۰۰ هزار یوآن (۳۸ هزار یورو) اعلام شده، وجود ویروس کرونا در بدن یا نبود آن را ظرف ۳۰ دقیقه تشخیص می‌دهد و نتیجه را از طریق اپلیکیشن مستقیماً به تلفن هوشمند فرد می‌فرستد.

سابرینا لی، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت کایوت می‌گوید: «این دستگاه می‌تواند در بیمارستان‌ها برای موارد اضطراری مفید باشد. به عنوان مثال هنگامی که فرد آسیب دیده نیاز به عمل جراحی داشته باشد، می‌توانیم به سرعت تشخیص دهیم که وی به ویروس کرونا آلوده است یا نه».

او اطمینان داده که این در حال حاضر «سریع‌ترین دستگاه آزمایش پی‌سی‌آر در جهان» برای تشخیص ویروس کرونا است. خبر ساخت این دستگاه از چند ماه پیش منتشر شده بود. در فرودگاه‌های چین از این دستگاه برای غربالگری مسافرینی که از خارج از کشور می‌آیند استفاده می‌شود و مقامات بهداشتی این کشور چندین ماه است که از آن برای انجام غربالگری در محله‌های قرنطینه شده به دلیل شیوع کووید۱۹ استفاده می‌کنند.

ایراد کیت‌های تست کرونا که ترامپ وعده توزیع ۱۵۰ میلیون آن را داده، آن است که حساسیت آنها بسیار کمتر از تست پی‌سی‌آر است و در نتیجه درصد خطای بیشتری دارند. اما مسئولان شرکت کایوت می‌گویند که فلش ۲۰ نه تنها سریع، بلکه قابل اعتماد هم است. مسئولان کایوت می‌گویند که در حال حاضر دو نمونه از دستگاه‌های آنها در بریتانیا در مرحله تأیید است و «در حال مذاکره» با خریداران این دستگاه در فرانسه هستند. ایران نیز پیش از این از قصد خود برای خرید این دستگاه خبر داده بود.

تنها مانع شرکت چینی در حال حاضر ظرفیت تولید است. کایوت تنها می‌تواند ۵۰۰ دستگاه تست در ماه تولید کند، اما با این حال، قصد دارد این رقم را تا پایان سال ۲۰۲۰ دو برابر کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس کیت کرونا ویروس کرونا ۳۰ دقیقه پی سی آر کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت