Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان اینکه هلال احمر کرمانشاه طی چند سال اخیر درگیر رویداد‌های متعددی بوده و در همه آن‌ها به میزان قابل توجهی خدمت رسانی داشته، گفت : در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ به نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر انواع خدمات مختلف را ارائه دادیم و در سیل پارسال نیرو‌های هلال احمر نقش بسزایی در کاهش خسارات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از ارائه خدمات هلال احمر به زوار اربعین در پارسال یاد کرد و گفت : برای حدود ۹۰ هزار نفر خدمات اسکان اضطراری داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از توزیع ۴۳۰ هزار عدد ماسک از زمان شیوع بیماری کرونا در استان هم خبر داد و افزود: این ماسک‌ها بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف توزیع شد.

معتمدی تب سنجی ۸۷۰ هزار مسافر در ۳۵ پست در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در ایام شیوع بیماری کرونا اعلام کرد.

او ادامه داد: در قالب پویش همدلی نیز دو میلیارد تومان بسته معیشتی را بین افرادی که تحت پوشش نهاد خاصی نبودند، توزیع کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه به بیان درخواست‌های هلال احمر کرمانشاه پرداخت و گفت: در کرمانشاه ۱۶ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت فصلی هلال احمر داریم، اما در شهرستان‌های سرپل ذهاب، هرسین و کنگاور که بستر حوادث جاده‌ای فراوانی است، نیازمند صدور مجوز پایگاه امداد جاده‌ای هستیم.

 معتمدی گفت: پایگاه‌های پاوه، قصرشیرین، جوانرود و گیلانغرب نیز در شان این شهرستان‌ها نیست و باید ارتقا یابد.

او با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد و سیل در کرمانشاه، افزود: این حوادث باعث فرسودگی ناوگان لجستیک هلال احمر شده و نیازمند نوسازی آن هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: انبار‌های هلال احمر هنوز از نظر اقلام زیستی ۱۶ گانه جای خالی دارد.

معتمدی به برنامه راه‌اندازی ۳۱۸ خانه هلال در روستا‌های کرمانشاه نیز اشاره داشت و افزود: ایجاد این خانه‌ها می‌تواند به ارتقا سطح دانش امدادی مردم روستا‌ها کمک کند و خواستار تسریع در احداث آن‌ها هستیم.

او از اینکه کرمانشاه از معدود کلانشهر‌هایی است که داروخانه هلال احمر ندارد انتقاد کرد و ادامه داد: داروخانه را داریم، اما دارو در آن نیست و مردم از خدمات این مرکز مهم بی‌بهره هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان اینکه استان‌های دیگر در زمانی که کرمانشاه درگیر جنگ بود مجوز احداث داروخانه هلال احمر را گرفتند، گفت: شایسته نیست استانی که مشغول دفاع از کشور بوده از این ظرفیت بی بهره بماند.

 جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از اعتبار ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی که در بودجه امسال برای مقابله با بلایا و حوادث در کشور دیده شده یاد کرد و ادامه داد: این بودجه تحت عنوان ۷۱ پروژه در اختیار ۲۱ وزارتخانه قرار می‌گیرد.

او افزود: از آنجایی‌که کرمانشاه سهم ۸.۵ درصدی از آب کشور، سهم ۲.۵ درصدی از جمعیت کشورو ... را دارد، باید بخش قابل توجهی از این بودجه در اختیار کرمانشاه قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خواستار تلاش جدی مدیران دستگاه‌ها برای گرفتن سهم بیشتری برای استان کرمانشاه شد.

بالایی به نزدیک شدن فصل بارندگی، سرما، یخبندان و پیامد‌های ناشی از آن نیز اشاره کرد و خواستار آماده باش دستگاه‌های مربوطه برای این فصل شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر کرمانشاه هلال احمر زوار اربعین زوار حسینی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام