Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:39:46 GMT

استیضاح شهردار الوند غیرقانونی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۰۶۷

استیضاح شهردار الوند غیرقانونی اعلام شد

به گزارش ایرنا، سهراب ذاکری شامگاه سه شنبه با اشاره به خبری که پیرامون استیضاح شهردار الوند در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: روند قانونی استیضاح شهردار از سوی شورا به این شکل است که مطابق ماده ۸۳ قانون شوراها چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رییس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
????وی افزود: در صورت رعایت نشدن مفاد مورد تذکر، موضوع به شکل سوال مطرح می‌شود که در این صورت رییس شورا سوال را کتبا به شهردار اطلاع خواهند داد و حداکثر ظرف ۱٠ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال است.  
????رییس شورای اسلامی شهر الوند تصریح کرد: چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ او قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجددا به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود.
????ذاکری ادامه داد: فاصله ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رییس شورا تعیین می‌شود حداکثر ۱٠ روز خواهد بود و شورا پس از طرح سوال یا سوالات و جواب شهردار، رای موافق یا مخالف خواهد داد.  
وی بیان داشت: در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار می‌شود و فرد جدیدی از شورا انتخاب خواهد شد.  
????رییس شورای اسلامی شهر الوند در ادامه با اشاره به جلسه غیرقانونی استیضاح این شهردار، گفت: در حالی که صرفا ۲ تن از اعضای شورا اقدام به طرح سوال از شهردار کرده بودند و مراحل قانونی استیضاح طی نشده بود، متاسفانه نایب رییس شورا بدون اطلاع دادن به رییس شورا و بی التفات به مفاد قانونی اقدام به برگزاری جلسه‌ای کرده که اساسا به دلیل رعایت نشدن هیچکدام از مواردی که در ماده ۸۳ قانون شوراها آمده، غیرقانونی است.
وی افزود: همچنین با استعلاماتی که از معاونت عمرانی استانداری، دفتر امور شهری استانداری و فرمانداری شهرستان البرز پیرامون این جلسه صورت گرفت نهادهای مربوبط بر غیرقانونی بودن این استیضاح تاکید کردند.
????ذاکری گفت:با توجه به این توضیحات، روح الله احمدزاده کرمانی شهردار الوند همچنان به عنوان شهردار الوند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها استان قزوین الوند استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین الوند استانداری قزوین استان قزوین الوند استانداری قزوین اخبار کنکور شهردار الوند رییس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حواشی جلسه قبل شورا گفت: در شورایی که زنده است، اختلاف نظر طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز کارگران تبریک می گویم؛ امیدواریم که همه کارگران خوبی باشیم و برای کشورمان خوب کار کنیم و همه کارگران موفقی باشند.

وی افزود: امروز ناصر امانی، عضو شورا گزارشی از محله جوادیه ارائه می‌کند و معاون فنی و عمران هم گزارشی از دو پروژه شهر تهران ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش خزانه‌دار شورای اسلامی شهر امروز ارائه شده است و اصلاحیه غرف و اماکن میادین نیز مطرح خواهد شد.

چمران درباره حواشی جلسه قبل شورا تصریح کرد: در شورایی که زنده است و همه قلبشان برای مسائل مهم به‌ویژه حمل‌ونقل می‌تپد، اختلاف نظر و برداشت رخ می‌دهد و این مسائل طبیعی است؛ یک مجلس زنده چنین مسائلی را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه کسی اسناد و مدارک خاصی دارد و عنوان کنند، ممکن است به مشکلاتی بر بخوریم و البته امیدواریم اینطور نشود و این را هم بگویم که اینها ربطی به شورا نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب اکسپو در سئول تصریح کرد: ما به دوستان بسیار گفتیم و خواستیم اما نشد، رسانه‌ای‌ها نیز مقاله خوبی نوشتند، ما نیز مرتب گفتیم و رها نمی‌کنیم.

چمران گفت: به دادستانی و قوه قضائیه هم این موضوع را اعلام کردیم و نامه‌ای برای دولت نوشته شد؛ فکر می‌کنم مشکل را در دولت باید حل کنیم، البته با وزیر صمت صحبت داشتیم و وعده داد که مشکل را حل می‌کند، اما تاکنون حل نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 749297

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)