Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@10:31:39 GMT

پاختاکور - پرسپولیس؛ نبرد ثبات و تغییرات!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۴۲۶

  به گزارش جام نیوز، پرسپولیس و پاختاکور سال پیش دو دیدار را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 انجام دادند که دیدار رفت با نتیجه تساوی همراه بود اما در بازی برگشت نماینده ازبکستان با نتیجه 1-0 از سد قهرمان ایران گذشت و شاگردان برانکو را حذف کرد.

 

نکته جالب اما رویارویی تیمی باثبات نظیر پاختاکور با پرسپولیسی است که تغییرات نسبتا زیادی را در یک سال اخیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخ ها علاوه بر این که برانکو ایوانکوویچ و سپس گابریل کالدرون را از دست دادند، در ترکیب خود هم با جدایی پرتعداد بازیکنان مواجه شدند؛ به طوری که از ترکیب اصلی بازی رفت با پاختاکور، اکنون علیرضا بیرانوند، ماریو بودیمیر، علی علیپور و مهدی ترابی از این تیم جدا شده اند و محمد نادری هم که مشخص نیست وضعیتش به چه شکلی خواهد بود. همچنین یک تعویضی پرسپولیس یعنی سروش رفیعی نیز در تیم فعلی قرمزها جایی ندارد.

 

اما این در حالی است که پاختاکور تغییرات بسیار کمتری را در ترکیب خود داشته است. جالب است بدانید تیمی که در مهر ماه ۱۳۹۹ آبی ها را شکست داد با تیمی که در اردیبهشت ۱۳۹۸ از سد پرسپولیس گذشت، تنها دو تفاوت در ترکیبش داشت؛ دروازه بان و مهاجم نوک. یک نکته جالب که ثبات ویژه را در این تیم ازبک نشان می‌دهد.

 

سرمربی پاختاکور یعنی شوتا آروالادزده از سال 2017 هدایت پاختاکور را برعهده گرفته و در این مدت توانسته تیمی قدرتمند را آماده حضور در میادین کند. آن ها اکنون صدرنشین لیگ ازبکستان هستند و مدافع عنوان قهرمانی هم به حساب می‌آیند و سابقه صعود به فینال جام حذفی را هم دارند.

 

نکته جالب دیگر این که مهاجم جدید این تیم که یکی از معدود تغییرات در ترکیب پاختاکور محسوب می‌شود، یکی از گران ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه هم بوده است. او سابقه بازی در گالاتاسارای، بایرلورکوزن، هوفنهایم و... را دارد و چند سال پیش با رقم 7.5 میلیون یورو در بازار بوندس لیگا جابجا می‌شد.

 

باتوجه به این شرایط پرسپولیسی ها کار بسیار دشواری را مقابل پاختاکور ازبکستان خواهند داشت و به هیچ عنوان نباید تصور شود که این تیم قدرت کمتری نسبت به السد دارد.

ورزش سه 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پاختاکور ازبکستان پاختاکور نیوز بازیکن برانکو ایوانکوویچ برانکو پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و استقلال در شرایطی در هفته بیستم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار گرفتند که سرخپوشان در صورت پیروزی در این مسابقه می‌توانستند با استقلال هم‌امتیاز شوند و در ادامه لیگ مسیر راحت‌تری را طی کنند.

با این حال دربی ۱۰۳ در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس با فاصله سه امتیازی از استقلال لیگ را دنبال کند و برای صعود به صدر جدول منتظر لغزش آبی‌ها باشد.

اوسمار ویه‌را در خصوص این مسابقه می‌گوید: دربی در همه جای دنیا سخت است. ما سعی کردیم بازی‌ای همه همیشه انجام می‌‌دهیم داشته باشیم، اما در دربی احساسات خیلی دخیل است و جو تماشاگران، شرایط بازی را تغییر می‌دهد و حتی برای داوری هم سخت است. ما همه تلاش‌مان را کردیم که برنده شویم، به خصوص که بازی روی صدر جدول تاثیرگذار بود. اما الان هستیم و زنده‌ایم و تا آخر هم مبارزه می‌کنیم.

سرخپوشان در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رتبه دوم جدول قرار دارند و در شش هفته باقی‌مانده برای صعود به صدر و کسب عنوان قهرمانی رقابت سختی با استقلال خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • آماده‌باش شاگردان اوسمار برای نبرد یک‌هشتم
  • ترکیب اصلی اورتون-لیورپول: نبرد برای بقا و قهرمانی
  • درویش تا آخر فصل در پرسپولیس ابقا شد
  • تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس