Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

شورای حقوق بشر سازمان ملل طی نشستی در روز سه‌شنبه به موضوع جنگ یمن پرداخته و خواستار ارجاع آن به دیوان کیفری بین‌المللی شد.

کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست امروز خود از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا به بررسی وضعیت یمن بپردازد.

در این نشست، کارشناسان شورای حقوق بشر خواستار توقف ارسال سلاح به طرف‌های درگیر در یمن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شورای حقوق بشر، بخش عمده‌ای از نقض حقوق بشر در این کشور به بمباران‌های هوایی مربوط می‌شود.

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای نسبت به استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در عملیات نظامی خود در یمن به شدت ابراز نگرانی کرد. مقام مسئول سازمان ملل طی بیانیه‌ای در خصوص توافق نامه حدیده اظهار کرد: ما نگران حملات هوایی مکرر ائتلاف سعودی به حوالی استان حدیده در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۳ اوت نگران هستیم.

این مقام سازمان ملل از طرف‌های درگیر در یمن خواست از هر گونه اقدامی که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنند.

وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف متجاوز صعودی در جریان حمله به استان صعده از بمب‌های خوشه‌ای با قدرت انفجاری شدید استفاده کرده‌اند و به همین دلیل تعداد زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

علی رغم آنکه رژیم سعودی پیش‌تر مدعی شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا با آتش‌بس در یمن موافقت می‌کند، به بمباران وحشیانه خود علیه مردم بی‌دفاع این کشور ادامه داده است. نیرو‌های یمنی نیز در پاسخ به این جنایات، در چند مرحله مواضع نظامیان و مزدوران سعودی را هدف قرار دادند. با این وجود، مقامات یمنی تاکید کرده اند اگر رژیم سعودی به آتش‌بس پایبند نماند، پاسخی دردناک دریافت خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق بشر سازمان ملل حقوق بشر سازمان ملل یمن شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود