Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن شیرمرز، نویسنده و  تهیه‌کننده تلویزیون و سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع نمایش «ثار» گفت: موضوع نمایش «ثار» درباره بازیگری است که سال‌ها به همراه پدرش تعزیه اجرا می‌کرد. او که در همه سال‌ها نقش شمر را داشت، در یکی از اجرا‌ها پدرش روی صحنه فوت می‌کند و معین البکاء از او می خواهد به جای پدر، نقش امام حسین (ع) را بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگردان فیلم سینمایی «من و شارمین» درباره اجرای این نمایش گفت: اجرای نمایش «ثار» به پیشنهاد یک دوست بود. من پس از مطالعه نمایش‌نامه‌های مذهبی از هیچ کدام خوشم نیامد؛ تا اینکه متنی به دستم رسید و پس از مطالعه متن از آن ایده گرفتم و نتیجه‌اش نمایشنامه «ثار» شد.

وی درباره فرم اجرا و دکور این نمایش گفت: به لحاظ فرم اجرا نمایشنامه «ثار» تحت تأثیر تعزیه است؛ ولی کاملاً تعزیه نیست. اجرای ما وام گرفته از تعزیه است و دکوری به آن معنا نداریم.


نویسنده سریال «پاورچین» درباره تأثیرگذاری این نمایش روی مخاطب، گفت: امیدوارم در این شرایط کرونایی از نمایش ما استقبال شود و تاثیر خاص خود را روی مخاطب بگذارد.

شیرمرز درباره تجربه تئاتری پیشین خود گفت: من بیشتر کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون و سینما هستم. آخرین سریالی که تهیه کردم سریال «شیوع» بود. آخرین فیلم سینمایی هم که کارگردانی‌اش را بر عهده داشتم، «من و شارمین» بود و نمایش «ثار» اولین کار حرفه‌ای تئاتر من هست. گرچه سال‌های پیش کار تئاتر انجام داده بودم.


وی در پایان درباره نمایش «ثار» گفت: این کار پستی و بلندی زیادی داشت؛ از پروسه انتخاب بازیگر تا اجرایی شدن. با کمک خداوند و امام حسین این کار اجرایی شد. نمایش «ثار» یک کار دلی است و به اتفاق همه دوستان خوب آن را اجرا کردم. ۵۰ درصدش کار خدا بود و ۵۰ درصدش تلاش من و گروه.

گفتنی است؛ نمایش «ثار» در تماشاخانه مهر حوزه هنری از نهم تا هجدهم مهر ماه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیه خوانی هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

 سردار یحیی الهی در  حاشیه توقیف خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز چندین مرحله عملیات ضرزتیجداگانه در سطح حوزه استحفاظی استان اجرا شد.
وی، از دستگیری ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی موادمخدر و کشف ۲۳۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری ۳۳ سارق و ۴ مال‌خر خبر داد.
فرمانده انتظامی لرستان، کشف ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و توقیف ۴ دستگاه خودرو سبک قاچاق‌بر، ۴ دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه را از دیگر نتایج طرح عنوان کرد.
الهی بیان داشت: در این طرح ۴ ارازل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی دستگیر شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این طرح ۱۵۸ دستگاه خودرو و تعداد ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر