Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@03:37:04 GMT

هیئت‌های اندیشه‌ورز شهرداری قم تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۷۷۶

هیئت‌های اندیشه‌ورز شهرداری قم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایون یزدان‌پناه با اشاره به تلاش‌های شهرداری قم در جهت هوشمندسازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی و علمی استان و کشور، اظهار داشت: معضلات و مشکلات شهری با ارائه راهکارهای علمی قابل رفع هستند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: در این راستا اتاق‌های فکر شهرداری با همکاری مراکز علمی و پژوهشی و با مشارکت دانشگاه قم و پردیس فارابی تهران تشکیل شده و در حال گسترش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدان‌پناه تصریح کرد: نشست‌های متعددی در چند حوزه مهم مدیریت شهری برگزار شده است که از این میان موضوعاتی چون خدمات شهری، حمل و نقل شهری و همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی شهر، به عنوان مسائل مهم و محوری پیشتاز بوده‌اند و در هیئت‌های اندیشه ورز مورد بررسی علمی قرار گرفته‌اند

وی عنوان کرد: موضوعات و مسائل مهم دیگری همچون فنی، عمرانی، درآمد پایدار و اقتصاد شهری، فرهنگی، اجتماعی و همچنین شهرسازی و معماری شهری نیز از جمله مواردی هستند که در هیئت‌های اندیشه‌ورز مربوطه مورد بررسی‌های علمی و پژوهشی قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: اگر بررسی علمی مسائل شهری در میان‌مدت و بلند‌مدت در یک زمان مثلا ۵ تا ۱۰ سال ادامه یافته و نهادینه شوند، قطعا به حول و قوه الهی اتفاقات خوبی در تعامل مراکز علمی و پژوهشی با حوزه اجرایی یعنی شهرداری ایجاد می‌شود.

یزدان‌پناه بیان کرد: ارتقای کیفیت و اثر بخشی بیشتر در راستای رسیدن به اهداف عالیه در روند اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها و برنامه‌ها در حوزه های مدیریت شهری با کمک اتاق‌های فکر امکان‌پذیر است و اگر این گونه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سایر حوزه های مدیریت شهری نیز باب شود، بسیاری از مشکلات شهروندان در سطح شهر مرتفع  می‌شود.

وی گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر شهرداری قم گرچه با مراکز علمی و پژوهشی استانی است ولی در واقع یک  اقدام ملی و در سطح کشور تلقی می شود و آثار و برکات زیادی برای کلیه شهرهای کشور  در این تعامل به دست می‌آید.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد برنامه ریزی افزایش بهره‌وری جهت استقرار چرخه آن در شهرداری قم به عنوان یک رویداد مهم کیفی دیگر، اظهار داشت: فعالیت‌های برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری در شهرداری قم در این قرارداد شروع شده است که با همراهی شرکت مشاور صاحب صلاحیت، امیدواریم بتوانیم طرح استقرار مناسب آن را تا آخر سال جاری ارائه داده و به دنبال عملیاتی شدن آن باشیم.

یزدان‌پناه تصریح کرد: این طرح براساس یک برنامه منسجم و علمی پیش می‌رود که پس از مشاوره‌ در سطح عالی و با برنامه‌ای منسجم بتوان در افزایش بهره‌وری شهرداری به ایده‌های خوبی دست یافت.

وی بیان کرد: قرارداد مجزایی در این باره منعقد و پیمانکار و مشاور عالی نیز انتخاب شده است و طرح مرحله به مرحله پیش می‌رود و اگر تا آخر سال اجرای آن اتمام یابد از سال آینده شروع اجرای چرخه بهره‌وری در شهرداری قم به صورت علمی و کاربردی کلید می‌خورد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم شهرداری دانشگاه تهران مدیریت شهری هیئت های اندیشه ورز علمی و پژوهشی شهرداری قم یزدان پناه بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

در پی اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و مجروح شدن داور، جلسه‌ای در هیئت کشتی استان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های گذشته رقابت‌های کشتی نونهالان استان مازندران به جنجال کشیده شد و داور یکی از مبارزه‌ها مورد ضرب‌وشتم عده‌ای قرار گرفت.

فیلم منتشرشده در فضای مجازی از استفاده برخی افراد از چاقو، در حین درگیری داشت و با اتفاقاتی که در سالن رخ داد، داور که به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد.

در همین رابطه باتوجه به اینکه رئیس هیئت کشتی مازندران سرپرست تیم ملی فرنگی است و همراه با نیما صادقی داور S1 ایران که ریاست کمیته داوران هیئت مازندران را برعهده دارد، درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک بودند، روز گذشته (پنجشنبه) برای بررسی ابعاد ماجرا جلسه‌ای تشکیل شد.

این وضعیت مورد اعتراض داوران استان قرار گرفته و اینطور که پیداست در صورت عدم برخورد جدی و قاطع با چنین اتفاقاتی، اینگونه درگیری‌ها و ضرب‌وشتم‌ها رفته رفته در کشتی استان همه‌گیر می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در همین رابطه به تسنیم گفت: در این جلسه تعدادی از داوران بین‌المللی استان حضور داشتند، رئیس هیئت قول پیگیری داد و مسائل دادگاهی داوری که مورد ضرب‎وشتم قرار گرفته بود نیز در حال انجام است. قول داده شد که در بحث امنیت داوران و سالن، کارگروهی پیش از مسابقات تشکیل شود که همه مسائل مد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد در این خصوص جلوی اتفاقات بد گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود