Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: در دو شهرستان رامیان و مراوه تپه ۴۶۰ واحدمسکونی که در جریان زلزله هفته‌های اخیر تخریب شده بود، بازسازی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: زلزله 5.2 ریشتری شهرستان مراوه تپه 32 روستای این شهرستان را متاثر کرد که در این بین 250 واحد مسکونی کم دوام و غیر مقاوم خسارت دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد 210 واحد احداثی و 40 واحد تعمیری هستند.

وی گفت: عملیات ارزیابی واحدهای خسارت دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و برای اولین با در سطح کشور، عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده 24 ساعت بعد از وقوع حادثه با حضور استاندار آغاز شد.

میلیاردها تومان کمک‌ مردمی جمع‌آوری شده توسط سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه کجاست؟زلزله 4.7 ریشتری در شهرستان خانمیرزا خسارت جانی نداشت؛ خسارات مالی در حال برآورد استبازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از زلزله در مراوه‌تپه آغاز شد

مدیرکل بنیادمسکن استان خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان مراوه تپه بیشترین واحد مسکونی روستایی بی دوام و غیرمقاوم را در سطح استان داراست که می‌بایست مالکان این واحدها هرچه سریعتر برای مقاوم سازی خانه‌ها و حفظ جان و مال خود به بنیاد مسکن این شهرستان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: شهرستان مراوه تپه 45 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترین جمعیت روستایی را داراست و متاسفانه با 67 درصد، بیشترین واحدهای مسکونی غیر مقاوم را دارد.

به گفته حسینی در این سال‌ها 4 هزار واحد مسکونی در شهرستان مراوه تپه توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.

بازسازی مناطق زلزله‌زده رامیان ادامه دارد

مدیرکل بنیاد مسکن استان به وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده رامیان اشاره کرد و گفت: در زلزله 5.1 ریشتری 17 شهریورماه در رامیان،  36 ساعت بعد از حادثه کلنگ آغاز عملیات اجرایی بازسازی 290 واحدخسارت دیده آغاز شد که 250 واحد باید احداث شود و 40 واحد نیازمند تعمیرات است.

وی افزود: با توجه به پروسه طولانی تامین اعتبار هزینه بازسازی حوادث، اعتبارات مورد نیاز بازسازی واحدهای خسارت دیده با دستور مهندس تابش توسط بنیاد مسکن استان تامین شد. با توجه به در پیش بودن فصل سرما، بنیاد در این روستاها با قدرت وارد میدان شد و آواربرداری و پی کنی واحدهای تخریبی توسط امور ماشین آلات بنیاد مسکن استان انجام شده است.

اختصاص 350 میلیارد تومان برای مقاوم سازی مسکن روستایی

حسینی ادامه داد: طبق سرشماری سال 95 در سطح استان 228 هزار واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد 118 هزار واحد آن غیر مقاوم است که بنیاد مسکن از سال 95 تا کنون حدود 10 هزار واحد را مقاوم سازی کرد و در سال گذشته نیز 7 هزار و 700 واحد در مناطق سیل زده استان مقاوم سازی شده است.

وی گفت: برای امسال نیز ساخت 7 هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد که برای این کار 350 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است که کلنگ عملیات اجرایی آن در روز پنج شنبه با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان بنیاد مسکن کشور و استاندار گلستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/582/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان مراوه تپه بنیاد مسکن استان واحد مسکونی مقاوم سازی خسارت دیده هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خواجه‌ای گفت: در حال حاضر میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستا‌ها را افزایش داده است و همین مسئله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستا‌های استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: سعی ما براین است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستا‌ها و ارائه تعریف جدید از روستا‌ها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کرده و بنیاد مسکن نیز براساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

خواجه‌ای ادامه داد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است