Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@20:29:16 GMT

خبر کاهش آمار انتخاب رشته کنندگان کنکور تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۰۷۲

خبر کاهش آمار انتخاب رشته کنندگان کنکور تکذیب شد

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای خبر کاهش آمار انتخاب رشته کنندگان امسال نسبت به سال گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان سنجش، در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه در رسانه‌ها، خبری مبنی بر کاهش آمار انتخاب رشته کنندگان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا منتشر شده است، سازمان سنجش برای تنویر افکار عمومی و تکذیب این مطلب، آمار مقایسه‌ای سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را به شرح زیر اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمون سال ۹۸ تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته ۸۳۱ هزار و ۳۲۱ نفر در یک گروه و ۹۸۸ هزار و ۶۷۴ داوطلب در چند گروه پذیرفته شدند که از این تعداد ۴۵۳ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی معادل ۵۴/۵ درصد انتخاب رشته نهایی کردند.

در آزمون سال ۹۹ تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته ۸۵۸ هزار و ۹۷۴ نفر در یک گروه و یک میلیون و ۳۹ هزار و ۵۳ داوطلب در چند گروه پذیرفته شدند که از این تعداد هم ۴۵۹ هزار و ۴۴۱ نفر یعنی معادل ۵۳/۵ درصد انتخاب رشته نهایی کردند.

همانطور که ملاحظه می‌شود در سال ۱۳۹۹، آمار انتخاب رشته کننده نهایی به نسبت سال گذشته تفاوت معنی داری نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته شیوع بیماری کرونا آمار انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین نشست کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوای اراک، ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است که در این راستا مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد همچنین با انجام اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

یوسفی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد برنامه کامل حذف فلزها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست در از محل اجرای مسوولیت‌های اجتماعی حداکثر تا ۲ ماه آینده اقدام شود.

کد خبر 6099534

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مجدد کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
  • مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد
  • سوالات مهم داوطلبان کنکور درباره سابقه‌ تحصیلی و ترمیم نمره + پاسخ
  • آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!
  • صدور ۸۰ میلیون بیمه نامه
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد