Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اسرائیل تلاش می کند، نظم منطقه قفقاز مخدوش شود و با ایجاد تنش، آرامش را از مردم منطقه بگیرد.

«فداحسین مالکی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با افزایش منازعات میان ارمنستان و آذربایجان و نقش اسرائیل در این تنش‌ها به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مناقشات آذربایجان و ارمنستان ریشه صد ساله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اراده برخی از کشورها نظیر آمریکا و اسرائیل مبنی بر این بوده است که این مناقشات، همیشه وجود داشته باشد تا ردپای آنها در منطقه پررنگ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع ایران در منازعات اذربایجان و ارمنستان افزود: مواضع جمهوری اسلامی بر این قرار دارد که آذربایجان و ارمنستان مانند گذشته مشکلات خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند. چراکه اگر درگیری‌ها ادامه داشته باشد هیچ‌کدام از این دو کشور برنده نخواهند شد.

مالکی تصریح کرد: متاسفانه پای اسرائیل در منطقه باز شد و امروز هم این رژیم، این درگیری‌ها را مدیریت می‌کند که باعث می‌‌شود، نظم منطقه قفقاز مخدوش شود و با ایجاد تنش، آرامش را از مردم منطقه بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به شکست گروه مینسک (امریکا،روسیه،فرانسه) در حل مناقشات منطقه قفقاز، وقت آن رسیده که این مسئله در قالب گروه 3+3، متشکل ایران، ترکیه و روسیه از طرفی و آذربایجان، ارمنستان و گرجستان مورد بررسی قرار گیرد؟ اظهار کرد: نیازی به حضور گروه مینسک برای حل اختلافات در این منطقه نیست چرا که شناختی از منطقه ندارند، از طرفی باید به این حرکت آمریکا و فرانسه مشکوک بود.

مالکی خاطر نشان کرد: در اولین فرصت کشورهای منطقه اعم از ایران، ترکیه و ارمنستان و آذربایجان و روسیه باید در قالب اجلاسی موضوع را حل و فصل کنند چرا که ممکن است، برخی از کشورهای همسایه هم به نوعی به این مسئله دامن بزنند که این به مصلحت نیست و ممکن است، برای کشورهای منطقه و همسایه، مشکل‌ساز شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با آینده منازعات میان آذربایجان و ارمنستان یادآور شد: در حال حاضر شرایط نگران کننده است که اگر ادامه پیدا کند، تنش‌ها افزایش می‌یابد و یارگیری میان کشورها برای حمایت از دو طرف درگیر، بیشتر می‌‎شود. بنابراین باید سازمان ملل و جامعه بین‌المللی به این قضیه ورود پیدا کنند.3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان جامعه قفقاز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است