Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:31:25 GMT

کبد بیمار مرگ مغزی در بوشهر اهدا شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۵۵۳

کبد بیمار مرگ مغزی در بوشهر اهدا شد

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  گفت: با ایثار خانواده مرحوم نعمت اله پرند اهل دهدشت و ساکن بوشهر که به علت برخورد با خودرو دچار آسیب شدید در ناحیه مغز و مرگ مغزی شده بود، کبد او اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا باقری افزود: آن مرحوم دو روز پیش بعد از بستری در بیمارستان قائم با وجود تلاش پزشکان دچار مرگ مغزی شد و برای برداشت عضو به بیمارستان سلمان فارسی انتقال یافت.

او ادامه داد: سحرگاه امروز عمل جراحی برداشت عضو با حضور تیم جراحی شامل دکتر حسن، دکتر رضایی و خانم دکتر عطاری انجام گرفت و کبد این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این مورد را ششمین مورد اهدا عضو استان بوشهر از ابتدای امسال تا کنون دانست و عنوان کرد: اهمیت اهدای عضو در این شرایط سخت همه گیری کرونا بسیار زیاد است، زیرا آمار برداشت عضو با وجود بیماران مرگ مغزی به علت ابتلای این افراد به ویروس کرونا در کشور بسیار پایین آمده است و این برداشت عضو‌ها ارزش تلاش همکاران تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه را در کنار ایثار خانواده مهربان بیمار مرگ مغزی شده صد چندان می‌کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدا عضو برداشت عضو پیوند اعضا بیمار مرگ مغزی برداشت عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی