Web Analytics Made Easy - Statcounter

محتشمی پور با اشاره به اینکه فروشندگان میلگرد و تولید کنندگان، ارزی که از محل صادرات به دست می‌آورند با قیمت بالاتر از سنا دریافت می‌کنند، گفت: شرکت‌ها بر این اساس به خود اجازه می‌دهند در حجم بسیار بالا رقابت‌هایی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا محتشمی پور شب گذشته (سه شنبه 8 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: زمانی که وزارت صمت کف عرضه را اعلام می‌کند و متولی پیگیری دستور نیز خودش است و این اتفاق نمی‌افتد طبیعی است که با کمبود شمش روبرو می‌شویم و این مسأله خود را به صورت رقابت‌های سنگین نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود: ۴۸۰۰ تومانی که قیمت پایه بوده است قیمت ۹۵ درصد فوب بر اساس ارز نیمایی است.

 

وی گفت: دلار شمش که امروز رقابت سنگینی در آن بود و معاملات را تا مرز ابطال پیش برد حدود ۲۷ هزار تومان بوده است.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود: فروشندگان میلگرد و تولید کنندگان، ارزی که از محل صادرات به دست می‌آورند با قیمت بالاتر از سنا دریافت می‌کنند و شرکت‌ها بر این اساس به خود اجازه می‌دهند در حجم بسیار بالا رقابت‌هایی انجام دهند و با نرخ نزدیک به ارز سنا خرید کنند البته اگر معاملات از ارز سنا بالاتر رود ابطال می‌شود.

 

محتشمی پور افزود: مشکل اصلی این است که وزارت صمت عددی را به تولید کنندگان اعلام می‌کند که باید عرضه کنند و نیاز نیز اعلام می‌شود، اما این نیاز تأمین نمی‌شود.

 

محتشمی پور افزود: تولید کنندگان شمش کف عرضه یعنی ۶۰ درصد تولیدشان را در بورس کالا رعایت نکرده اند و این رقم حدود ۵۰ درصد بوده است البته همان زمانی که وزارت صمت کف عرضه را اعلام کرد، برخی ارقام اشتباه بود و در کارگروه فولاد درباره آن بحث شد که ازجمله آن‌ها در نظر گرفته نشدن خودمصرفی کارخانه‌های تولید شمش بود.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود: ۹۵ درصد؛ مصوبه ستاد تنظیم بازار است و وجود نقایص تصمیم وزارت صمت برای عرضه ۶۰ درصد، قابلیت اجرایی این مصوبه را محدود کرده و مشکلات فنی که داشته رفع و پیگیری نشده است.

 

وی گفت: سهام بورس کالا در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود و هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بیش از دو و نیم درصد سهام بورس کالا را داشته باشد.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود: این سهام داران هم عرضه کنندگان و هم کارگزاران هستند. از شرکت‌های فولاد سازی یک عضو در هیأت مدیره بورس کالا حضور دارد.

 

وی اضافه کرد: بورس کالای ایران؛ نهاد تحت تنظیم سازمان بورس است و نماینده سازمان ناظر در هیأت مدیره آن شرکت می‌کند و در صورتی که تعارضی میان مصوبات و مقررات شورای عالی بورس ایجاد شود همان جا مصوبه هیأت مدیره بورس کالا تأیید نمی‌شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید فولاد فولاد مبارکه فولاد تولید کنندگان محتشمی پور وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد