Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که متوسط قیمت مسکن ۲۶ استان کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است، گفت: گزارش واقعی قیمت مسکن به زودی منتشر می شود. - اخبار اقتصادی -

محمود محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که چرا طی ماه های مرداد و شهریور امسال گزارش متوسط قیمت مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر نشده و آیا این عدم انتشار با هدف کنترل قیمت ها صورت گرفته است، اظهار کرد: بر اساس قولی که داده ایم به زودی متوسط قیمت مسکن 29 استان کشور را اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو روز قبل برای اولین بار در شورای عالی مسکن این قیمت ها ارائه شد که بسیار به صحت نزدیک است و می تواند قیمت واقعی مسکن را در کشور نشان دهد، به جای این که متوسط قیمت مسکن یک شهر -تهران- را برای کشور ملاک قرار دهیم.

وی با بیان این که طی یکی دو روز آینده متوسط قیمت مسکن 29 استان کشور در سایت معاومت مسکن و ساختمان بارگذاری می شود، افزود: اگر قیمت های درست و صحیح را اعلام کنیم در بازار مسکن راهنماست، اما اگر فقط آمار خام را منتشر کنیم طبیعی است که گمراه کننده خواهد بود. به عنوان نمونه در شهر تهران متوسط قیمت مسکن را بیست و چند میلیون تومان اعلام می کنند. اما از نظر علمی وقتی از یک جامعه ای می خواهیم آماری را استخراج کنیم باید بخشی که قیمت غیرطبیعی دارد را خارج کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اگر در تهران عدد منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن خارج کنیم، متوسط قیمت مسکن پایتخت به 10 تا 15 میلیون تومان خواهد رسید.

محمودزاده گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در 7 استان کشور (در شهرهای مرکز استان) متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی (طی مرداد 99) زیر 5 میلیون تومان بوده است. در 19 استان متوسط قیمت مسکن زیر 10 میلیون تومان، در 2 استان بالای 10 میلیون و زیر  15 میلیون تومان و فقط در یک استان (شهر تهران) متوسط قیمت مسکن بالای 20 میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر این که در 26 استان کشور متوسط قیمت مسکن زیر 10 میلیون تومان است، اضافه کرد: اگر برای این استان ها متوسط گیری کنیم، متوسط قیمت مسکن کشور 24 میلیون تومان نیست بلکه 10 تا 12 میلیون تومان خواهد بود.

*تحول ویژه در عملکرد بازار مسکن

وی یادآور شد: یکی از دلایلی که اعلام می شد آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن گمراه کننده است همین مورد بوده، با انتشار متوسط قیمت مسکن واقعی در واقع شاهد شفافیت و ارائه دقیق اطلاعات در بازار مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نتوانستیم متوسط قمیت مسکن 2 استان را جمع آوری کنیم، اظهار کرد: متوسط قیمت در این دو استان  نیز قطعا زیر 5 میلیون تومان است.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که انتشار آمار واقعی قیمت مسکن در کشور چه تاثیری در بازار می گذارد، افزود: وقتی قیمت های واقعی اعلام می شود روی همه چیز تاثیر مثبتی می گذارد. نمی توانیم قیمت مسکن یک شهر را ملاک کل کشور کنیم و همه بخواهند خودشان را با یک خط کش غیرواقعی مقایسه کنند.

وی با تاکید بر این که انتشار قیمت واقعی مسکن قطعا تحول ویژه ای در عملکرد بازار مسکن خواهد داشت، گفت: طی امروز و فردا متوسط قیمت مسکن مرداد ماه 99 و بلافاصله متوسط قیمت مسکن شهریور 29 استان کشور منتشر می شود.

دلیل افزایش قیمت مسکن از زبان وزیر راهبرخی مشاوران املاک عامل افزایش قیمت مسکن/ نرخ کمیسیون بنگاه‌ها باید ثابت باشد

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت مسكن وزارت راه بازار مسکن قیمت مسکن معاونت مسكن وزارت راه بازار مسکن قیمت مسکن متوسط قیمت مسکن راه و شهرسازی میلیون تومان بازار مسکن استان کشور وزیر راه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن