Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛اسد قاسمی فرماندار مهران گفت: جنگل کاری‌های انجام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان در مناطق بیابانی و استقرار پوشش گیاهی در منطقه، از گردوخاک جلوگیری کرده است.

او بیان کرد: شهرستان مهران ۲۵۷ هزار هکتار وسعت دارد و ۹۰ درصد عرصه‌های آن ملی و طبیعی است که ظرفیت بالایی برای اجرای طرح‌های زیست محیطی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: در سال‌های گذشته تنها چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی واگذار شده و با تکمیل سامانه گرمسیری حدود پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از این عرصه‌های ملی به مردم این شهرستان واگذار خواهد شد.

او اظهار کرد: در کل استان حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد که از این میزان ۳۲ هزار هکتار در شهرستان مهران است و این گام مهمی برای بحث شعار سال رهبری و اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار شهرستان مهران عنوان کرد: ۱۵۰۰ هکتار از کانون‌های بحرانی کشور عراق که مشکلات گرد و غبار برای شهرستان ایجاد کرده بود با تلاش و همت منابع طبیعی استان و شهرستان نهال کاری شده است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی کشاورزی پوشش گیاهی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی