Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - شرکت آمازون به دنبال سرعت بخشیدن به خرید از فروشگاه با فراهم کردن امکان پرداخت پول توسط کاربران با استفاده از کف دستشان است.
شرکت آمازون دستگاه اسکن کف دست به نام آمازون وان را رونمایی کرد که کف دست خریداران را به کارت اعتباری آنها مرتبط می کند و به آنها اجازه می دهد بدون ایستادن در صف، پول خریدشان را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت آمازون، دستگاه "آمازون وان" را رونمایی کرد که یک فناوری بیومتریک جدید است و به خریداران امکان می دهد با قرار دادن کف دستشان روی یک دستگاه اسکن، پول خریدشان از فروشگاه را پرداخت کنند. کاربران باید ابتدا کف دستشان را به اطلاعات ذخیره شده کارت اعتباری مرتبط کنند و پس از آن می توانند با نگه داشتن کف دست، پول پرداخت کنند.

در ابتدا دستگاه آمازون وان در دو شعبه فروشگاه‌های بدون صندوق آمازون گو که در نزدیکی مقر این شرکت در سیاتل قرار دارند، نصب خواهد شد و به مرور در ماههای آینده این فناوری در فروشگاه‌های فیزیکی بیشتری بکار گرفته می شود.

آمازون امیدوار است فناوری اسکن کف دست را به شرکت‌های دیگری نظیر خرده فروش‌ها، استادیوم‌ها و ساختمانهای اداری بفروشد. این شرکت از مذاکرات با چندین مشتری احتمالی در این خصوص خبر داده است.

آمازون این مدل را پیش از این هم امتحان کرده بود. این شرکت در مارس اعلام کرد فروش فناوری مناسب فروشگاه‌های بدون صندوق را آغاز کرده که "فقط خارج شوید" نام دارد و به خریداران اجازه می دهد با اسکن یک اپلیکیشن وارد فروشگاه شده و بدون منتظر ماندن در صف پرداخت، از آن خارج شوند. دوربین‌ها و حسگرها، کالاهایی که مشتریان انتخاب می کنند را ثبت کرده و هزینه آنها را در هنگام خروج مشتری از فروشگاه حساب می‌کنند.

تلاش‌های آمازون برای فراهم کردن این فناوری‌ها به فروشندگان دیگر ممکن است با موانعی روبرو شوند. معلوم نیست فروشندگان رقیب بخواهند از این فناوری در فروشگاه‌های خود استفاده کرده و اطلاعات خرید مشتریانشان را در اختیار آمازون قرار دهند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمازون بازیگر قدرتمندی در فضای واقعی و مجازی است و انتظار می رود امسال حدود ۴۰ درصد از بازار تجارت الکترونیکی را تصاحب کند. همزمان این شرکت فعالیت قابل توجهی در فضای فروشگاه‌های سنتی داشته است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آمازون پرداخت پول کف دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن

.پایتخت یونان، آتن، از راه‌اندازی سیستم پرداخت‌های چندوجهی و بدون تماس برای بهبود تجربه حمل‌ونقل عمومی برای مردم محلی و گردشگران تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل شهری آتن در حال راه‌اندازی یک سیستم دریافت کرایه در وسایل‌نقلیه عمومی شهر است که تردد را تسهیل و حمل‌ونقل عمومی را در دسترس‌تر می‌کند. در مرحله اول اجرای این سیستم کاربران اتوبوس‌های فرودگاه بین‌المللی آتن می‌توانند کرایه ۵.۵ یورویی خود را با استفاده از کارت بانکی بدون تماس یا کیف پول موبایل پرداخت کنند. این امر به سرعت با عرضه کامل خدمات سیستم جدید به مترو، تراموا، ترالی‌بوس و اتوبوس در شهر دنبال می‌شود.

اجرای این سیستم نمونه‌ای از چگونگی بهره‌گیری از یک ماژول دسترسی امن مجازی برای بهبود کارت‌خوان‌های قدیمی‌تر، همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه و زمان ارائه خدمات است. سیستم جدید پرداخت کرایه حمل‌ونقل آتن یک افزونه ماژولار کوچک است که درون دستگاه‌های اعتبارسنجی موجود در وسایل‌نقلیه جای می‌گیرد تا پرداخت‌های حلقه باز حمل‌ونقل را فعال کند. این سیستم می‌تواند بدون تغییرات عمده در سخت‌افزار یا نرم‌افزارهای دستگاه‌های موجود با کاهش اتکا به تأمین‌کنندگان مالی برای ایجاد تغییرات عمده و جزئی در ترمینال‌ها و دستگاه‌های دریافت کرایه موجود همراه باشد و با همکاری چندین متخصص پردازش پرداخت‌های حمل‌ونقل آتن در همکاری نزدیک با سهامداران کلیدی مانند بانک ملی یونان در دست اجرا قرار دارد.

پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز فاز اول این پروژه در پایان سال ۲۰۲۴، شهروندان و گردشگران را از تجربه ارتقا یافته سفر در منطقه کلان‌شهری آتن بهره مند خواهد کرد.

کد خبر 751046

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • مسی و رکورد شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴