Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:53:34 GMT

عرضه ۷ هزار اجاق‌گاز نانوپوشش مقاوم به بازار

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۹۴۹

عرضه ۷ هزار اجاق‌گاز نانوپوشش مقاوم به بازار

یکی از شرکت‌های صنعتی سازنده وسایل آشپزخانه با استفاده از نانو پوشش‌ها، تا کنون ۷ هزار اجاق گاز دارای نانو پوشش به بازار عرضه کرده و به ‌گفته آنها قرار است با همکاری دو شرکت فعال در حوزه نانو از این پوشش برای تولید هود آشپزخانه استفاده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی هجرانی‌دلیر، مشاور آزمایشگاه و بخش تحقیق و توسعه این شرکت تولیدکننده اجاق گاز، با اشاره به تولید تقریبا ۷ هزار اجاق‌ گاز دارای پوشش نانو در این شرکت، گفت: با توجه به ویژگی‌های این پوشش و ایجاد ارزش افزوده در محصول، استقبال از این محصول قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز بسیاری از مخاطبان ما از فناوری نانوپوشش به‌کار رفته در این محصولات مطلع نیستند، به‌همین دلیل به‌دنبال آموزش و ترویج این فناوری هستیم.

وی یادآور شد: برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده بود که به‌دلیل شیوع کرونا، این برنامه‌ها لغو شد، ولی در نمایشگاه لوازم خانگی که در آذر ماه برگزار می‌شود، دوره آشنایی با این فناوری را برای مخاطبان و بازدیدکنندگان برگزار خواهیم کرد.

هجرانی با تاکید بر اینکه استفاده از این نانوپوشش تاثیر چندانی روی قیمت نهایی محصول ندارد، اما ارزش افزوده زیادی برای مصرف‌کننده به‌دنبال دارد، اظهار کرد: استفاده از این فناوری موجب تنوع محصولات ما شده و کیفیت محصولات را نیز افزایش داده و در عین حال رضایت مشتری را نیز به‌دنبال دارد.

وی درباره برنامه‌های آتی این شرکت، یادآور شد: به‌زودی کار روی هود را نیز آغاز می‌کنیم و قرار است از این نوع نانوپوشش روی هود نیز استفاده شود. برنامه‌هایی نیز برای ایجاد خواص ضدخراش و آبگریزی روی سینک داریم تا با استفاده از پوشش‌ نانو این ویژگی‌ها را در سینک‌ها ایجاد کنیم. برای این کار در حال همکاری با چند شرکت‌ نانویی ایرانی هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک ماحصل این همکاری‌ها در قالب محصولات جدید به بازار عرضه شود.

این محقق پوشش‌های استفاده شده در محصولات این شرکت را لایه نازک مانند TiN (نانوساختار نیترید تیتانیوم) و TiAlN (نانوساختار نیترید تیتانیوم آلومینیوم) دانست که دارای کاربردهای صنعتی گسترده‌ای در زمینه پوشش‌های محافظ سخت، موانع نفوذی در فناوری نیمه‌رساناها، کاربردهای نوری و تزئینی هستند، ادامه داد: علاوه بر آن رنگ مهم‌ترین خاصیت پوشش‌های تزئینی است و شناخته‌شده‌ترین پوشش سخت تزئینی TiN و TiAlN است. با اعمال این پوشش‌ها بر روی زیرلایه‌ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام‌تر می‌سازد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، به گفته وی این پوشش‌های سخت تزئینی لایه‌نازک در لوله‌کشی، کالاهای ورزشی، لوازم غذاخوری فلزی، فریم عینک، لوازم تزئینی، جواهرآلات بدلی، شیرآلات، دستگیره و یراق‌آلات و دیگر کاربردهای مشابه که در آن‌ها پوشش در معرض سایش، فرسایش و خوردگی در حین استفاده و تمیز کردن است، کاربرد دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانو پوشش ها اجاق گاز برنامه ها پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری