Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خامه‌زر جمعی از فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی با ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شرایط اقتصادی در حقیقت کار را برای تجار و فعالان اقتصادی بسیار سخت کرده است.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال برای کار با کشور افغانستان تحریم‌ها از یک طرف کار را سخت کرده است و از طرف دیگر حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و سایر مسائل موانعی را برای رشد تجارت و صادرات با این کشور همسایه به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تجارت با کشور افغانستان از مرز ماهیرود صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: امنیت حاصل در ماهیرود توسط نیروهای امنیتی و انتظامی و از جمله ارتش قدرتمند ما تأمین می‌شود.

خامه زر ادامه‌داد: از لحاظ وزنی ۵۰ و از نظر ارزشی ۳۰ تا ۳۵ درصد صادرات ایران از مرز ماهیرود صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند است.

نوربخش از تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار بیان‌کرد: ما در خراسان‌جنوبی با خشکسالی‌های سالیان گذشته رو به رو بودیم و از طرف دیگر به واسطه کویری بودن منطقه، کشاورزی با چالش‌هایی رو به رو است.

معدن و نیروی انسانی کارآمد مزیت‌های خراسان جنوبی

این فعال بخش صنعت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی باید بیش از هر چیز تولید و صنعت مورد توجه قرار گیرد، بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی مزیت‌هایی چون معادن و نیروی انسانی کارآمد و غنی وجود دارد.

نوربخش افزود: اگر ما در بخش صنعت خراسان‌جنوبی ماندگار شده‌ایم به واسطه همین ظرفیت‌ها است وگرنه کار تولیدی در خراسان‌جنوبی سود مادی چندانی ندارد.

وی گفت: حقیقت این است که ما نسبت به کسانی که از استان مهاجرت کرده و جای دیگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ضرر کرده‌ایم ولی عشق و علاقه به خراسان‌جنوبی و پیشرفت اقتصادی منطقه، ما را ماندگار کرده است.

حیات کشور به فعالیت تولیدکنندگان وابسته است

محمود محمودی، ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: قدرت و توانی که هر کشور و نظام از خود ارائه می‌دهد فقط بخش‌های نظامی و انتظامی نیست بلکه بخش عمده‌ای از این قدرت را در شرایط فعلی باید حوزه تولید و صنعت جست و جو کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید و تولیدکنندگان اهرم قدرت ملی محسوب می‌شوند، بیان‌کرد: هر چند تولیدکنندگان ما در شرایط فعلی با سختی‌ها و کاستی‌های بسیار زیادی رو به رو هستند ولی با این وجود در شرایط فعالی حیات کشور به فعالیت آنان بستگی دارد.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به برخی از فعالیت‌های ارتش در ساخت پادگان‌ها در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در ساخت این اماکن حتماً از محصولات داخل استان استفاده خواهیم کرد و این را یک اولویت برای خود می‌دانیم.

کد خبر 5036541

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بیرجند تولید محمود محمودی چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر دفاع مقدس شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد