Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@05:04:49 GMT

امیر جدید کویت کیست؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۰۰۰

امیر جدید کویت کیست؟

رویداد۲۴ ماده ۴ قانون اساسی و ماده ۱ قانون جانشینی (توارث) این کشور تاکید دارد که "کویت یک امارت موروثی برای فرزندان مبارک الصباح است. " در ماده ۴ قانون جانشینی هم آمده است که "در صورت خالی ماندن جایگاه امیر، ولیعهد جانشین او خواهد شد ".

خانواده

شیخ نواف الاحمد در ۲۴ ژوئن ۱۹۳۷ در یکی از توابع شهر کویت به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فرزند ششم از دهمین امیر کویت شیخ احمد الجابر المبارک الصباح است که طی سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۰ براین کشور حکومت کرد.

امیر جدید کویت متاهل و دارای ۵ فرزند (۴ پسر و یک دختر) به نام‌های احمد، فیصل، عبدالله، سالم و شیخه هستند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی دیوان پادشاهی کویت شیخ نواف در مدارس این کشور درس خوانده است، اما اطلاعاتی در خصوص میزان تحصیلات او در دسترس نیست.

مناصب سیاسی

طی حدود ۶۰ سال شیخ نواف الاحمد مناصب رسمی و وزارتی زیادی داشته است. او دو بار وزیر کشور و یک بار وزیر دفاع بوده است. استانداری استان الحولی در سال ۱۹۶۲ به مدت ۱۶ سال، وزیر کشور در سال ۱۹۷۸ و وزیر دفاع در سال ۱۹۸۸ از دیگر مناصب سیاسی امیر جدید کویت است.

او در سال ۱۹۹۱ و بعد از جنگ آزاد سازی کویت به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی و در سال ۱۹۹۴ به عنوان معاون رییس گارد ملی منصوب شد. او سپس در سال ۲۰۰۳ دوباره به عنوان وزیر کشور انتخاب شد.

امیر جدید یک هفته بعد از انتخاب شیخ صباح در ۷ فوریه ۲۰۰۶ به عنوان امیر کویت به منصب ولیعهدی ارتقا یافت و دو هفته بعد از این انتصاب در ۲۰ فوریه با حضور در مجلس امت در مقابل امیر و نمایندگان مردم سوگند یاد کرد.

خط مشی دولت

بعید به نظر می‌رسد در زمان حکومت شیخ نواف کویت از مسیری که شیخ صباح برای این کشور ترسیم کرده بود، خارج شود. امیر فقید کویت در طی ۱۴ سال حکومت و حتی در ۴۰ سال فعالیت به عنوان وزیر امور خارجه سعی در ایجاد توازن در روابط با همسایه‌های کویت داشت.

توسعه روابط با عربستان، بازسازی ارتباط با دولت عراق که زمانی اشغالگر این کشور بود، گفتگو با ایران و میانجی گری در موضوع اختلاف عربستان با قطر سیاست‌هایی بود که از سوی امیر فقید پایه ریزی شده است و پیش بینی می‌شود به همین منوال ادامه یابد.

در زمینه اقتصادی هم پیش بینی می‌شود سیاست‌های مغایر با آنچه تاکنون بوده در پیش گرفته نشود. اقتصاد کویت بر پایه نفت شکل گرفته است و رییس صندوق سرمایه گذاری کویت که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه گذاری در جهان به شمار می‌رود از سوی امیر تعیین می‌گردد، اما حتی با تغییر در اداره کنندگان این صندوق باز هم انجام تغییرات بزرگ در سیاست‌های نفتی کشور دور از ذهن است.

کویت ۲.۷ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که حدود ۲ میلیون بشکه آن صادر می‌شود.

با این وجود به نظر می‌رسد موضوع انتخاب ولیعهد و به ویژه نخست وزیر یکی ازچالش‌های پیش روی شیخ نواف باشد. نخست وزیر عموما وظیفه مدیریت روابط غالباً دشوار دولت با پارلمان را بر عهده دارد و این موضوع در زمانی که بودجه کشور به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و پیامد‌های ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است، مهم ارزیابی می‌شود. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 امیر کویت کویت آیت الله سیستانی قره باغ انتخابات 1400 امیر جدید شیخ نواف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز