Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:18:06 GMT

ورزش معلولان با بی‌مهری روبروست

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۰۳۱

ورزش معلولان با بی‌مهری روبروست

ایسنا/اردبیل عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان گفت: ورزش معلولان با بی‌مهری مسئولان روبروست و کمتر توجهی به این حوزه می‌شود.

محسن طلوعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به علاقمندی خود به رشته‌های ورزشی و مهارت‌آموزی در دوچرخه‌سواری اظهار کرد: به صورت اتفاقی جذب رشته بسکتبال شدم تا بعد از سال‌ها فعالیت در این رشته حضور در تیم ملی را با تشویق پدرم و خانواده به عنوان هدف اصلی برگزیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلوعی به 20 سال سابقه حضور خود در رشته بسکتبال با ویلچر اشاره و خاطرنشان کرد: در طی سال‌های گذشته با حضور در تیم‌های باشگاهی  «ییلدزلار» ترکیه، پیام مخابرات اصفهان، قزل کیش تهران، ایثار ماهان تندیس قم،شهرداری آنتالیا، کاردمیر کارابوک و فنر باغچه ترکیه قهرمانی‌ها و موفقیت‌های بسیار زیادی را به دست آورده و به همراه تیم‌های ترکیه جزو قدرت‌های اروپایی شناخته شدیم.
وی افزود: در حال حاضر با تیم فنرباغچه ترکیه قرارداد دارم که سال ۲۰۱۹ قهرمان اروپا و ترکیه شدیم و سال قبل نیز به دلیل شرایط کرونا بازی‌های لیگ در حالی که در جدول لیگ بدون باخت بودیم، ناتمام ماند و فصل جدید را بزودی شروع خواهیم کرد که قهرمانی اروپا و ترکیه را با فنرباغچه هدفگذاری کرده‌ام.
عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به مشکلات ورزش معلولان اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات محدودیت در رفت و آمد روزانه و بی‌توجهی به مناسب‌سازی فضای شهری و ادارات است که به شدت معلولان را رنج می‌دهد.
طلوعی بیان کرد: اکثر مکان‌ها و فضاهای شهری برای تردد معلولان مناسب‌سازی نشده و جالب اینجاست که حتی امکانات اولیه نیز برای حضور ورزشکاران معلول تدارک دیده نشده است.
وی گفت: در رسیدن به شرایط موجود هفت‌خوان رستم را سپری کردیم به طوری که 17 سال سابقه حضور در تیم ملی را دارم و در این مدت تیم ملی ایران هفت سال به دلیل امتناع از بازی کردن با رژیم اسراییل  محروم شد و این محرومیت نا عادلانه سازمان جهانی  شرایط سخت افت بدنی، روحی و روانی را به باریکنان تیم ملی تحمیل کرد.

وی یکی از نارسائی‌های حوزه ورزش را کم توجهی به استعدادها در سایه مدیریت ضعیف دانست و بیان کرد: متاسفانه در رشته‌های مختلف معلولان استعدادیابی مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته و کمتر برنامه‌ریزی را در این زمینه شاهد هستیم.

برای مربیگری و راه‌اندازی آکادمی بسکتبال می‌اندیشم


عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان اظهار کرد: برنامه آینده بنده حضور موفق در تیم ملی و خداحافظی در اوج توانمندی است و در کنار آن همچنان به حضور در باشگاه‌های مطرح دنیا امیدوارم.
طلوعی خاطرنشان کرد: برای برگزاری کلاس‌های مربیگری اشتیاق خاص دارم و دوره های مختلف مربیگری را گذرانده ام  و با کسب تجربه به عنوان کمک مربی در تیم‌های مطرح علاقمند به کسب جایگاه‌های ممتاز مربیگری هستم.
وی گفت: در حال حاضر نسبت به بیست سال گذشته از لحاظ سخت افزاری ورزش معلولین به نسبت بهتر شده است اما با استانداردهای روز دنیا اختلاف خیلی زیادی دارد و در بحث مدیریت کار ریشه ای و اساسی نشده و حتی در شناسایی و جذب استعدادها ناتوان بودیم.
عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به اندازه ورزشکاران سالم به ورزشکاران معلول و جانباز نیز بها می‌دهند این در حالی است که کمترین توجه به ورزش معلولان در کشورمان به ویژه استان اردبیل به رغم کسب قهرمانی‌ها و مدال‌آوری‌ها در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی شده است.
طلوعی این بی‌اعتنایی‌ها را آزاردهنده توصیف کرد و افزود: ما در حال حاضر دو ورزشکار مستعد با نام‌های اقبالی و معظمی داریم اما این استعدادها به اندازه کافی  مورد حمایت قرار نگرفته و ساده‌ترین امکانات و ویلچر برای آنها فراهم نکردیم.
وی بیان کرد: تبعیض در دستگاه های اداری استان به راحتی دیده می شود به طوری که در سال ۲۰۱۲ برای ورزشکارانی که مجوز حضور در المپیک و پاراالمپیک را گرفتند، 14 سکه بهار آزادی دادند اما در المپیک 2016 حتی ربع سکه نیز به ما ندادند و این شک را در ذهن ما ایجاد کرد که چون در ۲۰۱۲ لندن ورزشکار المپیکی بود ۱۴ سکه دادند و در سال ۲۰۱۶ چون ورزشکار المپیکی نداشتیم و فقط ورزشکار پارالمپیکی داشتیم با ما اینگونه برخورد شد و بدرقه ای  در شان ورزشکار پارالمپیکی انجام نشد.
طلوعی بیان کرد:  برای قهرمانان بازی های آسیایی بیمه و حقوق تعلق می گیرید اما برای ورزشکاران پارااسیایی چنین اتفاقی نمی افتد.گرچه بنده اعتقاد دارم امکانات ورزشکاران المپیکی با استاندارهای روز دنیا فاصله دارد.
عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به مصدومیت خود در پارالمپیک ۲۰۱۶ و بازی های اسیایی اشاره کرد و گفت: به رغم شرایط سخت رقابت‌ها حتی یک نفر نیز حال ما را نپرسید و بعد از قهرمانی در بازیهای اسیایی  نیز به فراموشی سپرده شدیم.
طلوعی با قدردانی از مربیان بزرگ همچون بایرامی در ترغیب و تشویق خود برای حضور در میادین جهانی و المپیک اظهار کرد: اصلی‌ترین حامی معلولان خانواده‌های آنها هستند و جامعه نیز سهم مهمی در این امر دارد  و به این باور رسیده اند  که معلولیت نه تنها محدودیت نیست بلکه فرصت به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف است.
وی در پایان با تشکر از خانواده و مربیان بابت تشویق برای حضور در این عرصه اظهار امیدواری کرد؛ با تزریق انرژی های مثبت راه برای ورزش معلولان هموار شود.
به گزارش ایسنا، محسن طلوعی که متولد 1364در پارس‌آباد مغان و ساکن اردبیل  است، در دوران کودکی به دلیل ابتلا به بیماری فلج اطفال دچار معلولیت شده و سال‌هاست با فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه بسکتبال توانسته نام و آوازه ملی، بین‌المللی و جهانی پیدا کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش معلولان بسكتبال ورزش معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • حضور مسی سوارز، آلبا و بوسکتس در دیدار میامی هیت - بوستون سلتیکس در بسکتبال NBA
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار