Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد این مناظره برنده نهایی نداشت. طرفداران هرکدام از دو طرف، نامزد مورد نظر خود را برنده می‌دانند و البته رسانه‌های جریان اصلی و مستقل‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به دلیل جریان بحث‌های این مناظره و کلمات به کار برده شده، آن را ناکامی دیگری برای سیاست آمریکایی توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نامزد مطلقا درباره هیچ کدام از موضوعات مورد بحث در این مناظره نظری حتی نزدیک به هم نداشتند و این می‌تواند نشانه دیگری از جامعه به شدت دوقطبی شده آمریکا باشد. این درحالیست که آمریکا با بیش از ۲۰۰ هزار قربانی در ۹ ماه گذشته به دلیل کرونا، مانند دیگر کشورهای جهان، در آشفتگی ناشی از مقابله با این بحران به سر می‌برد. 

۱-مناظره جو بایدن ۷۷ ساله از حزب دمکرات و دونالد ترامپ ۷۴ ساله که تا همینجا لقب جنجالی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا و حتی جهان را به خود اختصاص داده، برنده مشخص نداشت. اما باتوجه به تحلیل‌های ماههای اخیر که محور اکثر آنها ناتوان بودن بایدن در مقابل نمایش‌های رسانه‌های ترامپ به عنوان یک مجری سابق برنامه‌های تلویزیونی و فعال در شبکه‌های اجتماعی بود، به نظر می‌رسد بایدن تا همین جا برنده این مناظره باشد. اگر چه ترامپ در این مناظره اول همچنان جنجالی و مهاجم بود. اما بایدن هم آنطور که پیش‌تر تصور می‌شد، در مقابل حرافی‌های ترامپ کم نیاورد و در مقاطعی به جای دفاع، دست به حمله هم زد.

۲-اولین مناظره به مدت یک ساعت و نیم در دانشگاه کیس وسترن ریزرو در کلیولند برگزار شد. قرار بود این مناظره در دانشگاه دیگری برگزار شود اما مسئولان میزبان اول به دلیل کرونا، از این میزبانی سر باز زدند. 

۳-موضوعات مناظره اول،  سوابق و اتهامات مطرح درباره بایدن و ترامپ از جمله اسناد مالیاتی و اتهام مالی؛ وضعیت دیوان عالی و انتخاب قاضی جدید، بحران کرونا، اقتصاد، موضوعات نژادی و  خشونت‌های اخیر در شهرهای آمریکا بود. 

۴-یکی از لحظات اولین مناظره داغ انتخاباتی آمریکا که شاید تنها بخش با جنبه سیاست خارجی آن بود، شنیدن کلمه انشالله از زبان نامزد دمکرات‌ها بود. وقتی بحث داغ اسناد مالیاتی ترامپ مطرح شد، رئیس‌جمهور آمریکاگفت که اسناد پرداخت‌ میلیون‌ها دلار مالیات را خواهید دید و بایدن میان کلمات ترامپ گفت: کی ؟ انشالله ؟ این چند ثانیه از فیلم مناظره در شبکه‌های اجتماعی به لحظه انشاالله معروف شده‌است.

۵-حملات شخصی دو نامزد به هم بخش زیادی از مناظره را به خود اختصاص داد. مثل وقتی که ترامپ از بایدن پرسید: چرا همسر شهردارمسکو ۳ و نیم میلیون دلار به پسر تو داد؟ و بایدن جواب داد که پسرش هیچ کار نادرستی انجام نداده و همه فهمیدند که این موضوع دروغ بوده‌است. یا درجای دیگر که بایدن با اشاره به افشاگری دو روز پیش نیویورک‌تایمز درباره فرار مالیاتی ترامپ، او را تحت فشار گذاشت.

۶- یکی از خبرنگاران ارشد واشنگتن‌پست در دقایق پایانی مناظره در توییتر نوشت: فرزند ۹ ساله‌ام که مقابل تلویزیون نشسته می‌گوید اینها شبیه دعواهای دوران کودکی من و خواهرم بودند. این برداشتی بود که رسانه‌های جریان اصلی آمریکا از جمله سی‌ان‌ان هم با تیتر « مناظره کاملا افتضاح» داشتند. 

۷-  جمله ترامپ خطاب به مجری که گفت : مثل اینکه من دارم با تو مناظره می‌کنم ، توییت او بعد از مناظره و همچنین لحظاتی که مجری و بایدن هر دو سعی می‌کردند ترامپ را به محکوم کردن گروههای نژادپرست سفیدپوست متقاعد کنند، این برداشت را ایجاد کرده که کریس والاس مجری این مناظره در مقابل ترامپ ایستاده‌بود. ترامپ در توییتی خود را یک طرف و بایدن والاس را طرف مقابل این بحث نشان داد.

۸-مجری اولین مناظره داغ انتخاباتی آمریکا، کریس والاس مجری شبکه فاکس‌نیوز بود که از روزنامه‌نگاران قدیمی آمریکاست و در سال ۲۰۱۶ در مناظره جنجالی ترامپ و کلینتون هم اجرای برنامه و سوالات را به عهده داشت. 

۹-ستادهای انتخاباتی دو طرف ماهها درباره قوانین حاکم بر مناظره گفت‌وگو کرده‌اند. براساس این قوانین، هر نامزد دو دقیقه وقت دارد که بدون اینکه طرف مقابل در میان حرفش بپرد، به سوال پاسخ دهد. اما این قانون تقریبا اصلا در این مناظره رعایت نشد. به محض آنکه بایدن شروع به صحبت می‌کرد، ترامپ میان جملاتش می‌پرید. بارها والاس مجری مناظره به ترامپ یادآوری کرد که ستاد انتخاباتی‌اش با قوانین حاکم بر مناظره توافق کرده‌است.

۱۰-قرار است مناظره بعدی ۱۵ اکتبر ( ۲۴ مهر ) در میامی برگزار شود. مجری مناظره دوم استیو اسکالی سردبیر سیاسی تلویزیون سی‌اسپن ( تلویزیون مخصوص پخش جلسات کنگره) خواهد بود و موضوعات آن یک هفته قبل از برگزاری با توافق مجری و کمیته‌های مرکزی انتخاباتی دو حزب اعلام می‌شود. مناظره نهایی و سوم هم ۲۲ اکتبر ( اول آبان) خواهد بود.

کد خبر 553458 برچسب‌ها انتخابات 2020 آمريكا آمریکا - دونالد ترامپ آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 2020 آمريكا آمریکا دونالد ترامپ اولین مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • مناظره داغ روی کین و ایان رایت؛ آیا برونو فرناندز کاپیتان مناسبی برای منچستریونایتد است؟
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت