Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@01:18:31 GMT

اثر انتخاب وزیر صمت جدید بر بازار بورس

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۲۶۹

اثر انتخاب وزیر صمت جدید بر بازار بورس

مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ یا واکنش بازار‌های جهانی به مناظره دیشب یا اظهارات حمایتی روز گذشته وزیر اقتصاد یا اظهارات دیروز سخنگوی دولت درباره بورس؛ کدام یک برای سهامداران احتمالا مهم‌تر باشد؟ مروری بر واکنش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هیچ کدام به اندازه مشخص شدن تکلیف وزارت صمت اهمیت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، هرچند سیگنال‌های مناظره انتخاباتی امریکا و تاثیر آن بر بازار‌های جهانی ممکن است برای بازار سهام مهم باشد، اما به نظر می‌رسد اهمیت این خبر برای سهامداران به اندازه اخبار داخلی ۲۴ ساعت اخیر نباشد.

در میان اخبار داخلی شاید اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر آغاز بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده و این سخن سخنگوی دولت که بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است هم برای سهامداران اهمیت داشته باشد، اما مروری بر واکنش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هیچ کدام به اندازه مشخص شدن تکلیف وزارت صمت اهمیت نداشته است.

روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از چهار ماه بالاخره صاحب وزیر شد.

وزیر جدید صمت پس از رای اعتماد از مجلس در روز گذشته امروز نخستین روز کاری خود را آغاز خواهد کرد. او در حالی امروز آغاز به کار می‌کند که سهامداران در بورس امیدوار هستند اتفاق جدیدی در صنایعی مثل فلزات، معادن و خودرو رخ دهد.

در ۲۴ ساعت اخیر هم برخی در توییت‌های بورسی خود گروه خودرو را گروه احتمالا با اثرگذاری بیشتر از این اتفاق دانسته‌اند که شاید این موضوع به فعالیت‌های پیش از این علیرضا رزم‌حسینی بی‌ارتباط نباشد.

نگاهی به سابقه فعالیت رزم‌حسینی و آنچه که او به عنوان «بیزنس» خود معرفی می‌کند، نشان می‌دهد که عمده فعالیت او در زمینه واردات ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی بوده است و حالا احتمالاتی برای برنامه جدی رزم‌حسینی در حوزه صنایع فلزی و خودرو مطرح است.

او دیروز زمانی هم که برای دفاع از خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت، به موضوع صنایع فولاد و خودروسازی به صراحت اشاره کرد و گفت: ما در خودرو رقابت‌پذیری نداریم و هزینه سربار خودرو بالاست و عدم ساخت داخلی قطعات در کشور نیز سبب شده است واردات با ارز آزاد گران تمام شود. کمیسیون صنایع گفتند طرحی دارند در این خصوص که انشاالله اجرایی می‌شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزیر صمت بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، این روز‌ها اختلاف دلار نیما و بازار آزاد به یکی از چالش‌های جدی بازار سرمایه و صنعت تبدیل شده است و بانک مرکزی تصمیم گرفته است که رفته رفته اختلاف این دو قیمت را کم کند و این موضوع را در چند روز اخیر به وضوح دیده ایم. همان گونه که از نمودار زیر که مربوط به دلار نیمایی است مشاهده می شود این دلار در سال جاری روند رو به رشدی را به خود گرفته است.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Isy

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴