Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت با اشاره به شرایط کشور تاکید کرد که در جنگ اقتصادی هستیم نه فقط تحریم اقتصادی.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام«حسن روحانی» رئیس‌جمهور در جلسه صبح امروز نهم مهرماه ۹۹ هئیت دولت با اشاره به اقدامات دولت اظهار داشت: در سال جهش تولید وظیفه مضاعفی بر عهده است، موضوع مهم دیگر صادرات ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار اصلی تامین ارز در سال‌های گذشته بر دوش مسئله نفت و میعانات گازی بوده که اکنون با مشکلاتی در آن مواجه هستیم و شرایط مثل سابق نیست.

وی با بیان اینکه برخی از دوستانی در فضای مجازی می‌گویند که شما نسبت به دولت قبل می‌گفتید که تحریم‌ها کارساز نبوده و مساله مدیریت است، گفت: خواهش می‌کنم که به این نکته توجه کنید که جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده است؛ آنچه که در گذشته اتفاق افتاده تحریم بوده نه جنگ.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما در شرایط قبل از این دولت در روزهای سخت حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم آن هم با قیمت ۱۲۰ دلار و در روزهایی که قیمت آن پایین آمده بود به ۱۰۴ دلار رسید، اما همواره قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بوده است. در همان شرایط تحریم صادرات نفت حدود یک میلیون بشکه بود؛ بانک‌های ما در شرایطی که امروز هستند نبودند، شرایط بهتری را داشتند؛

وی گفت: البته در دولت یازدهم شرایط بهتر شد و از لیست سیاه اف ای تی اف هم خارج شدیم که در ادامه متاسفانه مشکلاتی به وجود آمد به دلیل اینکه برخی از لوایح چهارگانه که دولت به دنبال آن بود و مورد تاکید دولت و سران سه قوه بود، در ادامه راه با مشکلاتی برای تصویب مواجه شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038te

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنگ اقتصادی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!