Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری : مرجان دادایی در جلسه مناسب‌سازی معابر اظهارداشت: حقوق معلولان یکی از مباحث حقوق شهروندی است بنابراین باید شرایطی فراهم گردد تا زمینه حضور پررنگ معلولان و جانبازان در جامعه و بهره‌مندی از فرصت برابر از خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان میسر شود بر همین اساس مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر برای دسترسی آسان معلولان و جانبازان امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناسب‌سازی محیط‌های شهری و عمومی علاوه بر بهره‌مندی معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و زنان باردار و افرادی که دارای شرایط خاص و مجبور به استفاده از وسایل توانبخشی هستند، نیز مثمر ثمر باشد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی بیان کرد: می‌طلبد به صورت پایلوت تعدادی از اتوبوس‌ها را برای معلولان و افرادی با شرایط خاص تجهیز و در صورت دریافت پاسخ مطلوب از این طرح نسبت به آماده‌سازی سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

سید عزیزالله هاشمی مسئول امور جانبازان و ایثارگران در شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: مناسب‌سازی به معنای ایجاد امکان آسان دسترسی به محیط‌های فیزیکی برای تمامی افراد بدون نیاز به کمک و با حفظ استقلال فردی است.

وی افزود: پیاده‌روها، پل‌های ارتباطی بین پیاده‌رو و سواره‌رو، رمپ‌های ورود به ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، پارکینگ مناسب خودرو معلولین، تلفن و صندوق پست، سرویس بهداشتی و پله‌های مناسب، دسترسی به سالن اجتماعات و نصب آسانسور برخی از اقدامات ضروری برای مناسب‌سازی است.

46

کد خبر 1438145

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست