Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با قدردانی از رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که این وزارتخانه امروز با بر دوش داشتن مسوولیت سنگین تامین کالاهای اساسی و ضروری و پیشبرد روند تولید، در خط مقدم جنگ اقتصادی است و همه باید این وزارتخانه را یاری دهند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با برشمردن چهار مسوولیت اصلی امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین آن در بخش جهش تولید است که امسال همه ما مسئولیت داریم این شعار را محقق کنیم و باید امسال حرکت ما در عرصه تولید بهتر از سال‌های قبل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به آمار 5 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهارداشت: باوجود شیوع بیماری کرونا، این آمار نشان دهنده رشد قابل ملاحظه بخشهای صنعتی کشور از جمله فولاد، پتروشیمی، لوازم خانگی و خودرو است.

دکتر روحانی گفت: این بسیار مهم است که مردم عزیز بدانند که علیرغم همه سختی‌ها و فشار تحریم بخش تولیدی ما در حوزه های کشاورزی، صنعت و بخش‌هایی از خدمات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و امسال این جهش و رونق تولید، به عنوان یک وظیفه مضاعف بر دوش همه ماست.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع "صادرات غیرنفتی و اهمیت آن در دوران تحریم نفت" اشاره کرد و گفت: صادرات نفت  و گاز و میعانات نفتی در سالهای گذشته تامین کننده ارز مورد نیاز کشور بودند اما  اکنون که با مشکلاتی مواجه ایم این وظیفه بر دوش صادرات غیرنفتی است.

دکتر روحانی در همین ارتباط به برخی اظهارات در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و حالا هم تحریم هست و شما قبلا می گفتید برخی از مشکلات به خاطر مدیریت است و حالا چه می گویید؟

رئیس جمهور تصریح کرد: این نکته مهم را خواهش می‌کنم توجه کنید جنگ اقتصادی در این 3 سال اتفاق افتاده است و آنچه در گذشته بوده، تحریم و نه جنگ اقتصادی بوده است. در آن شرایط تحریم دولت حداقل روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می کرد و قیمت میانگین آن نیز بالای 100 دلار بود و در مقاطعی به 120 دلار هم رسید و بانک‌های ما نیز با شرایط امروز مواجه نبودند.

دکتر روحانی گفت: البته در دولت یازدهم ما از آن لیست سیاه FATF هم خارج شدیم و شرایط بهتر شد هر چند دو مرتبه مشکلاتی برای ما پیش آمد بخاطر اینکه به رغم تاکید دولت و جلسه سران سه قوه برای اجرایی شدن سریعتر لوایح 4 گانه، برخی از آنها دچار مشکل شد.

رئیس جمهور گفت: به هر صورت امروز بخش تأمین ارز مورد نیاز کشور عمدتاً بر دوش صادرات غیرنفتی در حوزه صنعت و تا حدودی کشاورزی و خدمات است.

دکتر روحانی تهیه کالاهای ضروری برای کشور را مسوولیت سوم حوزه وزارت صمت عنوان کرد و گفت: وزارت صمت دستگاهی است که به طور مداوم و ساعتی باید مراقب باشد چه کالایی در بازار وجود دارد، چه کالایی کم است و چه کالایی باید با اولویت خریداری و وارد شود.

خبر تکمیل می شود...

اخبار مرتبط دستور روحانی برای فراهم سازی شرایط برای سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در کشور روحانی: امروزه بدون اینترنت شیوه زندگی مدرن غیرقابل تصور است روحانی خطاب به مجلس: با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت کارنامه خوبی در جنگ اقتصادی رقم بزنیم روحانی: هیچ کالایی نباید در گمرک های کشور معطل بماند روحانی: با افرادی که ماسک نزنند، برخورد می شود روحانی ترامپ را با صدام مقایسه کرد: توهمات عامل نابودی صدام بود و امروز این حادثه دقیقا از سوی حاکمان کاخ سفید در حال تکرار است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا حسن روحانی فضای مجازی جنگ اقتصادی بیماری کرونا صادارت غیرنفتی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دکتر روحانی جنگ اقتصادی رئیس جمهور بر دوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901511

دیگر خبرها

  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان