Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود هشدارهای اتحادیه اروپا، نمایندگان پارلمان انگلیس شب گذشته با طرح بوریس جانسون برای اصلاح توافق برگزیت موافقت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با وجود همه هشدارها از طرف اتحادیه اروپا شب گذشته طرح بحث برانگیز اصلاح توافق برگزیت خود موسوم به لایحه "بازار داخلی" را به پارلمان آورده و توانست رای اکثریت پارلمان برای آن را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جانسون این طرح خود را به عنوان یک شبکه امنیتی درصورت وقوع برگزیت سخت ارزیابی می کند.

این لایحه شب گذشته توانست با 340 رای موافق در برابر 256 رای مخالف اکثریت قاطع رای نمایندگان پارلمان را بدست آورد. در مرحله بعدی این لایحه در مجلس اعیان به رای گذاشته می شود.

اتحادیه اروپا پیش از این طرح جانسون را نوعی نقض قوانین و اقدامی در راستای ازبین رفتن اعتماد بین طرفین ارزیابی کرده بود و از لندن خواسته بود تا پایان سپتامبر این طرح خود را از روی میز بردارد، اما جانسون همچنان بر لزوم پیشبرد این طرح تاکید دارد.

با وجود تشدید اختلافات بین اتحادیه اروپا وانگلیس اما تیم های مذاکره کننده هر دو طرف از روز گذشته در بروکسل نهمین و فعلا آخرین دور مذاکرات برنامه ریزی شده درباره یک توافق تجاری را آغاز کرده اند. اگر چه زمان زیادی برای دست یافتن به نتیجه باقی نمانده است اما مذاکرات در این باره پیشرفت چندانی نداشته و به کندی پیش می رود.

بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اخیرا طرحی را برای اصلاح توافق برگزیت ارائه داده که خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است.

بریتانیا لایحه‌ای را برای بازنویسی بخش‌هایی از توافق خروج از اتحادیه اروپا که در ماه ژانویه آن را امضا کرد، مطرح کرده است. این لایحه به "پروتکل ایرلند شمالی" ــ جزئی از توافق خروج با هدف جلوگیری از ایجاد مجدد یک مرز فیزیکی در ایرلند ــ می‌پردازد.

جانسون تلاش می‌کند منتقدان را به رویکرد خود در قبال برگزیت متقاعد کند. وی خطاب به منتقدان خود گفته است: بگذارید ما اتحادیه اروپا را به برداشتن تهدیدهای خود از روی میز واداریم. بگذارید این قانون را اجرا کنیم و از مذاکره‌کنندگان خود و کشورمان محافظت کنیم.

کمیسیون اروپایی بر این عقیده است که لندن با این لایحه قانونی اعتماد بین اتحادیه اروپا و انگلیس را به‌صورت جدی خراب کرده است.

وضعیت ایرلند شمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت پیش بینی شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال برخی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت کند. این در حالی است که در لایحه دولت بریتانیا پیش بینی شده است که این کشور می تواند به طور یکجانبه برای ایرلند شمالی در زمینه امور تجاری تصمیم گیری کند.

آلمان: اروپا طرح جانسون برای اصلاح توافق برگزیت را نخواهد پذیرفتدرخواست آلمان از انگلیس برای تغییر رویکرد در مذاکرات پسا برگزیتانگلیس: هنوز کارهای زیادی در مذاکرات برگزیت باید انجام شود

چندی پیش نمایندگان پارلمان انگلیس در اولین رای گیری به طرح بحث برانگیز جانسون برای اصلاح توافق برگزیت رای مثبت دادند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند. اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و انگلیس به شدت با تمدید دوران گذار مخالف است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد