Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:58:57 GMT

شمار روزهای پاک در اراک پنج برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۵۴۴۱

شمار روزهای پاک در اراک پنج برابر افزایش یافت

«رضا میرزایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت ۳۲ روز پاک در سامانه سنجش کیفیت هوای اراک به ثبت رسیده درحالی‌که این شاخص در مدت مشابه پارسال  هفت روز بود.

وی بیان کرد: اراک در این مدت پس از تبریز با ۹۴ روز پاک، بالاترین شمار روزهای پاک را در بین کلانشهرهای کشور به خود اختصاص داده است و امید می‌رود که این روند تا پایان سال شاخص بهبود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس گزارش تحلیلی موجود ۱۶۲ روز از ایام پارسال وضعیت در سال گذشته به ۱۴۸ روز از ابتدای امسال تاکنون رسیده است.

میرزایی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ روزناسالم برای گروه‌های سنی حساس در اراک به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال قبل آن  ۱۹ روز بود.

وی با بیان اینکه در گزارش تحلیلی آمار کیفیت هوای اراک پارسال در بازه زمانی هفت ماه سه روز ناسالم و وضعیت قرمز وجود داشت گفت: این شاخص که به شاخص زیان‌بار بودن هوا برای همه گروه‌های سنی شهرت دارد امسال در گزارش‌ها درج نشده که این مساله اهمیت بالایی در سلامت و محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: همچنین پارسال ۲ روز بسیار ناسالم و در سال ۹۷ نیز یک روز بسیار ناسالم در کلانشهر اراک به ثبت رسیده بود که در گزارش‌های امسال چنین شاخصی وجود ندارد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است و برای حل معضلات آن تاکنون ۲ طرح کاهش آلودگی در دولت‌های مختلف مصوب و به مرحله اجرا درآمده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا پروندهٔ خبری قطب چهارم صنعت کشور در قاب خدمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان