Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت صمت، بنا بر گزارش اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۶ ماه اول امسال، ۴۶۸ هزار و ۶۹۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۴ درصد رشد داشته است.

در این مدت ۴۲۵ هزار و ۹۲۵ دستگاه انواع سواری در کشور تولید شد که نسبت به شش ماهه اول سال ۹۸ رشد ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصدی را تجربه کرده است.

تولید وانت به ۳۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰.۴ درصد رشد داشته است.

در مورد تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز باید به عدد ۴۱۲ دستگاه اشاره کرد به طوری که تولید این محصولات طی نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳.۷ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است؛ در ۶ ماهه اول امسال ۳۸۳ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۲۴ درصد رشد همراه بوده است.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در این مدت معادل ۲ هزار و ۳۴۵ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۵۴.۷ درصدی همراه بوده است.

در مورد تولید انواع خودرو در شهریور ماه ۹۹، باید به عدد ۸۶ هزار و ۲۹۳ دستگاه اشاره کرد به طوری که نسبت به شهریور سال گذشته رشد ۳۶.۴ درصدی را شاهد هستیم. در این مدت ۷۷ هزار و ۵۹۸ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به شهریور سال قبل رشد ۳۵ درصدی را داشته است.

رشد ۵۰ درصدی تولیدات ایران‌خودرو

در شش ماهه اول امسال ۲۳۹ هزار و ۷۳۵ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی خودرو به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰.۱ رشد داشته است.

در این مدت ایران خودرو ۲۳۵ هزار و ۸۱۰ دستگاه سواری تولید کرد که نسبت به شش ماهه اول ۹۸ رشد ۴۹.۴ درصدی را داشته است.

تولید انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو طی شهریورماه با رشد ۱۱۳.۱ درصدی نسبت به شهریور سال قبل به ۴۷ هزار و ۹۳۷ دستگاه رسید.

در این مدت تولید سواری توسط ایران‌خودرو نیز ۱۱۴.۶ درصد افزایش یافت و به ۴۷ هزار و ۵۸۷ دستگاه رسید.

رشد یک درصدی تولیدات سایپا

در این مدت تولید انواع خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا تنها ۱.۲ درصد رشد داشت و به ۲۰۳ هزار و ۲۲۵ دستگاه رسید. در این مدت ۱۷۲ هزار و ۷۶۴ دستگاه سواری توسط سایپا تولید شد که نسبت به نیمه اول سال قبل ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

تولید انواع خودرو توسط سایپا در شهریور امسال نیز با افت ۸ درصدی همراه بوده و به ۳۴ هزار و ۹۸۶ دستگاه رسید.

در شهریور امسال ۲۸ هزار و ۵۵۷ دستگاه سواری توسط سایپا تولید شد که نسبت به شهریور سال قبل ۱۴ درصد افت داشته است.

در مجموع، تولید انواع خودرو طی نیمه اول امسال با رشد ۲۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

انتهای پیام

کد خبر: 1074576 برچسب‌ها خودرو تولیدکنندگان خودرو وزارت صنعت و معدن و تجارت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خودرو تولیدکنندگان خودرو وزارت صنعت و معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل نسبت به شهریور سال تولید انواع خودرو انواع خودرو توسط دستگاه سواری دستگاه رسید ایران خودرو همراه بوده اول امسال ماهه اول نیمه اول درصد رشد ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • استارت سرد خودروسازی
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین