Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت:برخی از مسئولان نهاد، روحیه تحول‌خواهی ندارند و از وضع موجود راضی اند درحالی‌که مسئولان نهاد رهبری وظیفه دارند که روحیه تحول‌خواهی را در خود تقویت کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام مهدی میراحمدی گفت: تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی، سطح انتظارات از این دانشگاه را افزایش داده است، از همین‌رو وظیفه سنگینی بر دوش این دانشگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، شجره طیبه‌ای است که منشا برکات و خیرات بسیار زیادی است. با وجود تمامی ضعف‌ها و مشکلات اما اقدامات بسیار خوبی از سوی نهاد انجام شده است.

میراحمدی با اشاره به اینکه تحول‌خواهی و تحول‌سازی، یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در تحول‌خواهی توانمندیم و دارای روحیه تحول‌خواهی هستیم که این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برخی از مسئولان نهاد، روحیه تحول‌خواهی ندارند/ باید این روحیه تقویت شود

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: البته برخی از مسئولان نهاد، روحیه تحول‌خواهی ندارند و از وضع موجود راضی هستند؛ درحالی که مسئولان نهاد رهبری وظیفه دارند که روحیه تحول‌خواهی را در خود تقویت کنند.

وی افزود: مهم‌تر از تحول‌خواهی، تحول‌سازی است. از همین رو باید الزامات تحول‌سازی و عملیاتی کردن ایده‌های تحول گرایانه مورد بررسی قرار گیرد. ‌ مقام معظم رهبری معتقدند که تحول‌آفرینی و تحول‌سازی از ویژگی‌های بارز امام (ره) است که زنده ماندن انقلاب در گرو درس آموزی از همین روحیه ایشان است. مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) را امام تحول می‌دانند که در مسیر انقلاب، تحول گرایی را مدیریت کردند.

میراحمدی تاکید کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تحول‌سازی باید در تمامی ارکان نظام اتفاق بیافتد و لذا مسئولان نهاد رهبری در این حوزه وظیفه سنگینی بر دوش دارند. به تعبیر رهبری، باور به پیشرفت مستمر، قانع نبودن به داشته‌ها، افزودن به دارایی‌ها و گرایش مستمر به بهتر شدن، از مهم‌ترین مصادیق تحول‌سازی در نظام اسلامی است. تمامی مجموعه‌های نظام باید برای گرایش به بهتر شدن تلاش مستمر داشته باشند.

تحول‌خواهی به معنای نقد وضعیت موجود است نه اعتراض

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تعیین جهش در حرکت، اجتناب از تحجر، گرایش به بهتر شدن و... از مولفه‌های مهم تحول‌سازی در منظومه فکری امام و رهبری است. تحول به معنای نقد وضعیت موجود است؛ تحول‌خواهی به معنای اعتراض نیست. احساس شکست نیز لزوم تحول نیست بلکه قانع نبودن به هر آنچه که هست منجر به تحول می‌شود.

میراحمدی تصریح کرد: تحول با پشتیبانی فکری حاصل می‌شود. لزوما تحول‌خواهی به معنای نفی آن موضوع نمی‌شود؛ هم‌چنین گاهی تحول به صورت ترویجی انجام می‌شود. در تحول سرعت مهم است اما این سرعت با شتاب‌زدگی و کارهای عجولانه متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه شرط مهم ایجاد تحول، نترسیدن از دشمن و دشمنی‌ها است، ادامه داد: اگر یک حرکت مهم، محکم و محاسبه شده باشد نباید ملاحظه کسی را کرد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله دادگر، رئیس حوزه ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌ها شدمعاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد: فعالیت تبلیغی 400 مبلغ در گروه‌های مجازی در دانشگاه‌هاحجت الاسلام رستمی مطرح کرد: حمایت نهاد رهبری از برنامه‌های نخبگان دانشگاهی با موضوع حجاب

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: روحیه تحول‌خواهی منجر به تحول‌سازی می‌شود.

میراحمدی در خصوص الزامات تحول‌سازی گفت: اولین الزام تحول‌سازی این است که آن را تبدیل به گفتمان نخبگانی شود. دومین الزام تحول‌سازی شناسایی مسئله‌های جامعه است که این مسائل طرح، تنظیم و حل شود. تحول‌خواهی گر چه ضرورت به تحول‌سازی است اما تحول‌سازی نیازمند مدل و نقشه است.

وی گفت: یکی دیگر از الزامات تحول‌سازی پشتیبانی فکری و معنوی است. پشتیبان فکری، منظومه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد رهبری دانشگاه ها نهاد رهبری دانشگاه ها نهاد رهبری در دانشگاه ها برخی از مسئولان نهاد مسئولان نهاد رهبری تحول سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری