Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان معترض عراقی در آستانه نخستین سالروز تظاهرات مردمی این کشور به نخست‌وزیر کشورشان یک ماه مهلت دادند تا خواسته‌هایشان را برآورده کند.

 بغداد الیوم اعلام کرد که فعالان و جوانان معترض عراق چند روزی است که برای نخستین سالروز تظاهرات مردمی در یکم اکتبر ۲۰۱۹ آماده می‌شوند.

طبق این گزارش، فعالان تظاهرات سالروز اعتراضات مردمی عراق را که قرار است فردا (پنجشنبه) آغاز شود، "انقلاب قصاص" نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، "ابو منتظر اللامی"، فعال عراقی در این باره اظهار کرد که فعالان معترض پیش از تظاهرات فردا درباره چند نکته توافق کردند.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین توافقات میان فعالان می‌توان به مجازات عاملان قتل معترضان، راه‌اندازی قانون احزاب، تکمیل قانون جدید انتخابات طبق خواسته معترضان نه فراکسیون‌های سیاسی و انحصار سلاح در دست دولت اشاره کرد.

اللامی در ادامه گفت که فعالان معترض همچنین به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تا ۲۵ اکتبر مهلت دادند که خواسته‌هایشان را برآورده کند و در غیر این صورت معترضان شعار "الکاظمی برو" را سر خواهند داد.

تظاهرات مردمی ۲۰۱۹ عراق در یکم اکتبر و در اعتراض‌ به بیکاری، خدمات عمومی ناکافی و فساد در پایتخت عراق آغاز شد و خیلی زود به شهرهای دیگر هم سرایت کرد و در نهایت منجر به استعفای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین این کشور و دولت وی شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله تظاهرات کنندگان به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم در حاشیه تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، ساختمانی دولتی را محاصره کردند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در آن حضور داشت.

تظاهرات کنندگان سد راه خودروی بن گویر شده و علیه او شعار داده و خواستار استعفای فوری او شدند.

به گزارش الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس قادر به کنترل آنان نیست.

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

منابع عبری گزارش دادند پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد