Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: سلام بر آئینه پیشانی سرزمینم یعنی مادران و زنان ایثارگر، زمین نعمت است، در رویش نبات و زن نعمت است در رویش انسان متعالی، این دو نعمت مظهر زندگی هستند و حیات زنان منوط به رفاه فردی و اجتماعی و حفظ کرامت این عزیزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نگوییم اقتصاد شالوده این عزت است باید اذعان کنیم که اصلی ترین مولفه تعالی کرامت در زنان است، می دانید چه بلایی بر سر این قشر آمده است. بی سرپرستان و بدسرپرستان این قشر مدت ها است که با اشک و آه زندگی می کنند، علت کجاست؟ چقدر خوشحال تر بودم که امروز یکی از برادرانم در مجلس فریاد حمایت از زنان بی سرپرست را سر می داد.

وی گفت: مگر نه اینکه در 8 سال دفاع مقدس از هر کدام از مدافعان انقلاب می پرسیدیم که چرا به جبهه آمده اید، سر خیل واژگانش دفاع از ناموس بوده است، آری. زنان یک اقلیم آبروی آن اقلیم هستند. بسیاری از زنان در پایین ترین دهک های درآمدی قرار دارند و اغلب در بخش های کم درآمد جامعه مشغول هستند، مشکلات بی ثباتی اقتصادی صدماتی به مراتب سنگین تر به آن ها وارد می کند و مشکلات ناشی از تربیت فرزندان، استرس جانکاهی به مادران می دهد.

مقصودی گفت: برای حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست و بیمه این عزیزان، کدام کمیته بحران را تشکیل داده ایم؟ کدام تصمیم و ضرب العجل را گرفته ایم؟ کدام پوشش های حمایتی را انجام داده ایم؟ آنقدر درباره مشاغل کاذب زنان بی سرپرست، تبعیض در دستمزد به زنان شنیده ایم که دیگر واژه ها را نمی فهمیم. کاشکی شاعری می آمد و قصه این زنان را برای زنده ماندن نه برای زندگی می سرود. قصه این زنان، قصه کجدار مریض بازی های سیاسی را برنمی تابد.

وی گفت: این مسئله ماجرایی نیست که در تودرتوی بروکراسی دولتی باشد، قصه قصه مرگ و زندگی است، تا شما بخواهید در هزارتوی دیوان سالاری بی حدتان با روش پیوست فلان نامه و فلان نامه مندرج بررسی اش کنید، کار از کار گذشته و گمان نمی کنم روسیاهی بالاتر از بی توجهی و پایمالی حقوق زنان بی سرپرست در مظهر شهدا و خدای شهدا چیزی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این بحران را دریابیم، فقط کافی است بدانید که اگر باد بیاید برای آن ها طوفان است، اگر باران کمی تند شود برای آن ها سیل است، گرانی آن ها را بیشتر آزار می دهد، یعنی چه که به زنان بی سرپرست و بدسرپرست رسیدگی نمی شود، در این مجلس نیز هرگز کسی نطقی درباره این زنان و مادران رها شده نکرده است./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنان بی سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟

‌به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا 2 سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

پیرترین استان کشور معرفی شد | فاصله ازدواج تا فرزندآوری در ایران چند سال است؟ میانگین سن پدرها و مادرها در اولین فرزندآوری

آمارهای سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

کد خبر 847135 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم جامعه ازدواج - طلاق فرزندآوری خانواده جمعیت

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند