Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دامپزشکی گناوه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در جریان پایش و مراقبت‌ها با نمونه‌برداری انجام شده از سایت‌های پرورش میگوی این شهرستان، پس از بررسی نمونه‌ها و انجام آزمایش پی سی آر، نتیجه نمونه ۲ مزرعه در سایت بندرریگ از نظر بیماری لکه سفید مثبت اعلام شد.

مجتبی رضایی نیا افزود: با مثبت اعلام شدن این دو مزرعه، بلافاصله اقدام‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام و بیماری تاحدودی کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به تغییرات دمایی و کاهش درجه حرارت هوای منطقه و تشدید این بیماری در دمای پایین، پرورش دهندگان در اسرع وقت به برداشت میگو اقدام کنند.

بیماری لکه سفید جدی‌ترین و سخت‌ترین بیماری ویروسی تاثیرگذار در انواع گونه‌های میگو و  عامل آن بیماری باکولوویروس است،

این ویروس به شکل تخم مرغی تا میله‌ای متغیر است و دارای یک زائده دم مانند در یکی از انتهای خود بوده و طیف وسیعی داشته و از طریق افقی و عمودی قابل انتقال است.

میگوهای آلوده به این ویروس، ‌پلاک‌های سفید رنگی را در قسمت کاراپاس میگو از خود به جای می‌گذارند و به‌ همین دلیل بیماری را به علت رسوب و جذب نشدن کلسیم ،‌لکه سفید می‌نامند.

اولین شیوع این بیماری در سال ۱۹۹۳ در چین و ژاپن گزارش شد و ۸۰ درصد میگوهای پرورشی را از بین برد اما  در آسیا بصورت اپیدمیک است.

در ایران و استان بوشهر نیز تاکنون چندین بار در سال‌های مختلف این بیماری در سایت‌های پرورش میگوی این استان شایع شده بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای سه سایت فعال پرورش میگو در بندرریگ، رودشور جنوبی و حله است که بندرریگ  ۳۵ مزرعه فعال دارد.

برچسب‌ها میگو گناوه بیماری بندرریگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میگو گناوه بیماری بندرریگ میگو گناوه بیماری بندرریگ اخبار کنکور لکه سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • (ویدئو) روش جالب درست کردن یک میگو بریانی خوشمزه توسط آشپز معروف عرب
  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت