Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:12:56 GMT

بیکاری ۶۰ هزار نفر در ژاپن بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۶۸۱۵

بیکاری ۶۰ هزار نفر در ژاپن بر اثر کرونا

به گفته مقامات رسمی ژاپن ویروس کرونا در این کشور منجر به از دست رفتن شغل بیش از ۶۰ هزار نفر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، به گفته نهادهای این کشور این آمار تنها بیانگر افرادی است که گزارش بیکاری خود را ارائه کرده اند و امکان وخیم تر بودن شرایط همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشاغلی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده صنعت رستوران داری است که شیوع ویروس کرونا و کاکهش شدید تعداد مشتریان منجر به بیکاری 10 هزار نفر شد.

یکی از صاحبان فعال در این زمینه پس از افت 90 درصدی فروش خود مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شد.

دولت مرکزی در تلاش برای نجات کسب و کارها از ورطه ورشکستگی، یک برنامه یارانه برای مسافرت در داخل کشور را از روز پنجشنبه به پایتخت نیز گسترش می دهد.

ژاپن به مدت بیش از یک ماه، کمتر از 1000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز در سراسر کشور را تأیید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح سه شنبه در ششمین همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، اظهار کرد: کردستان نرخ بیکاری بالایی دارد و نسخه شفابخش رفع این معضل آموزش‌های مهارتی است که باید محور اصلی آموزش در کشور باشد.

وی مهارت‌آموزی را عامل رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواند و عنوان کرد: علیرغم نرخ بالای بیکاری کردستان همچون بسیاری از استان‌های زاگرس نشین دیگر اما کردستان در پاییز و زمستان سال گذشته بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور نسبت به مدت مشابه دوره قبل داشت.

استاندار کردستان تصریح کرد: دولت سیزدهم بدنبال استفاده از نیروهای متخصص و جوان است و همین باعث شده تا شاهد پیشرفت در شاخص‌های توسعه‌ای باشیم.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: برای تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» باید موضوع مهارت مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به کردستان لقب مجاهدت‌های خاموش و استانی فرهنگی داده‌اند و نوع نگاهی که جمهوری اسلامی ایران به کردستان داشته و توجه ویژه دولت سیزدهم به این استان منجر به بهبود وضعیت استان نسبت به گذشته و اجرای کلان پروژه‌های اثرگذار در آن شده است.

زارعی کوشا عنوان کرد: کردستان یکی از پنج استان معدنی کشور با ذخیره افزون بر یک میلیارد تن ماده معدنی است و خام فروشی معادن در این استان متوقف شده و زنجیره ارزش در آن شکل گرفته است.

وی کردستان را قطب کشاورزی کشور و دومین تولید کننده گندم ایران به عنوان ظرفیتی از ظرفیت‌های استان خواند و گفت: از دیگر ظرفیت های ارزشمند استان گردشگری است که برگزاری مراسم هزار دف در پالنگان با حضور ۵۰ هزار نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور حاکی از شناخته شدن ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است.

کد خبر 6092811

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است