Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجتمع تصادفات به منظور تسهیل کار قضایی مردم و افزایش سرعت و دقت کار رسیدگی به پرونده‌های این حوزه ایجاد شده است. خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست تخصصی با مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان بیان کرد: دادسرا و پزشکی قانونی دو واحد زیرمجموعه قوه قضاییه هستند که خدمات بسیار زیادی را به مردم ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی مرجع ارائه کمک‌های علمی و فکری برای تشخیص واقعیت است و این نهاد را جدا از قوه قضاییه نمی‌دانیم، اظهار کرد: با درک متقابل نهاد‌های زیرمجموعه قوه قضاییه و تبادل نظر برای اجرای بهترین راهکار‌ها می‌توان موضوعات موجود را برطرف کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مجتمع تصادفات به منظور تسهیل کار قضایی مردم و افزایش سرعت و دقت کار رسیدگی به پرونده‌های این حوزه ایجاد شده است، گفت: این مجتمع به شکلی احداث شده که واحد‌های مربوطه از جمله پزشکی قانونی، بیمه و سایر نهاد‌های مربوطه در این واحد مستقر شوند تا مردم در جریان رسیدگی به پرونده‌های حوزه تصادفات نیاز به مراجعات مکرر به واحد‌های مختلف و طی مسافت‌های طولانی نداشته باشند.

موحد اظهار کرد: یکی از مهمترین واحد‌هایی که باید در این مجتمع ایجاد شود، پزشکی قانونی است و پزشکی قانونی معتقد است که زیرساخت‌های لازم برای این کار در استان کرمان فراهم نیست.   بیشتر بخوانید: لزوم ایجاد مجتمع تخصصی تصادفات به همراه شورای صلحی وی با تاکید بر این مطلب که دادگستری استان کرمان در این زمینه برای تامین زیرساخت‌های لازم همکاری لازم را خواهد داشت، تاکید کرد: پیگیری‌هایی در سطح کشور برای تسهیل دسترسی مردم به پزشکی قانونی در دست انجام است و با توجه به زمان بر بودن فرایند‌های کشوری، برنامه‌های زیرساختی و نرم افزاری لازم در استان کرمان در این راستا انجام خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: نظام اداری کشور دارای پیچیدگی‌هایی است که مردم را با مشکلات متعدد روبرو می‌کند و دستگاه قضایی استان کرمان با توسعه خدمات الکترونیک قضایی و بر مبنای خلاقیت نیرو‌های تلاشگر خود به دنبال تسهیل کار مردم است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز در این نشست گفت: پزشکی قانونی یک نهاد کارشناسی است که وظیفه کارشناسی پرونده‌های قضایی، جنایی و پزشکی مطرح در مراجع محترم قضایی را بر عهده دارد.

عباس آمیان افزود: تصادفات یکی از آسیب‌هایی است که بیشترین موارد ارجاعی از طرف مراجع قضایی به پزشکی قانونی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در سال حدود یک دوم فوتی‌های ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی مرتبط با فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی است و بیش از یک چهارم مراجعان سرپایی اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان را نیز مصدومان ناشی از حوادث رانندگی به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: در شهر کرمان طی شش ماهه اول سال جاری نزدیک به دو هزار پرونده مدعی تصادف در بخش معاینات سرپایی تشکیل شده است که آمار قابل توجهی است و از نظر این اداره کل اختصاص یک مجتمع قضایی جداگانه مختص پرونده‌های تصادف را توجیه می‌کند.

آمیان در پایان تاکید کرد: اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان در صورت اخذ مجوز‌های سازمانی و تأمین حداقل زیر ساخت‌ها و تجهیزات سخت افزاری از طرف مرجع محترم قضایی آمادگی خود را جهت تأمین نیروی تخصصی و پشتیبانی مورد نیاز در این مجتمع قضایی اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ برچسب ها: مجتمع تصادفات دادگستری کرمان قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجتمع تصادفات دادگستری کرمان قوه قضاییه رییس کل دادگستری استان کرمان استان کرمان مجتمع تصادفات قوه قضاییه تسهیل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم با بیان اینکه جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی و برای شناسایی و معرفی فرآیند‌های آموزشی مطلوب کشوری، دانشگاهی و همچنین نوآوری، ابداع و معرفی فرایند‌های جدید در حیطه ­های روش­­‌ها و تکنیک‌های آموزشی، سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی، مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی، مشاوره و راهنمایی، فعالیت­‌های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی، قوانین، مقررات و ساختار‌های آموزشی، محصولات آموزشی به منظور ارتقاء آموزش پزشکی برگزار می­ شود گفت:هدف ما همواره در آمیختن علم و اخلاق است تا تربیت نیروی متخصص و متعهد محقق شود و در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام استاد مطهری از اساتید دانشگاه قدردانی کردیم.

دکتر نقی پور با اشاره به رعایت انصاف، تواضع، نظم، احترام به دانشجویان و مدارا با آنها و رعایت خلوص نیت از جمله معیار‌های است که استاد شهید مرتضی مطهری برای معلمان نمونه بیان کرده است افزود:از طرفی هم اگر بخواهیم در علوم مختلف پیشرفت کنیم حتما باید رعایت شان و منزلت معلمان را بکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته