Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زمانی که اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو همچنان ادامه دارد، وی توانست در تصویب قانونی موفق شود که براساس آن محدودیت‌هایی علیه تظاهرات و معترضان اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بر اساس این قانون که کمیته قانون اساسی وابسته به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) آن را تصویب کرده، در صورت اعلام قرنطینه کامل به دلیل کرونا مشارکت شهروندان در تظاهرات در مکانی بیش از ۱۰۰۰ متر دورتر از منزلشان و مشارکت بیش از ۱۰۰۰ تن در تظاهرات ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی این قانون زمانی صورت گرفت که هزاران معترض ساختمان کنست را محاصره کرده و هزاران خودرو نیز در خیابان‌های مختلف در تظاهرات شرکت داشتند. معترضان تاکید کردند این قانون بر پایه دموکراسی نیست و برای خدمت به شخص بنیامین نتانیاهو است. این قانون به این دلیل تصویب شده که اعتراضات موجب ناراحتی او شده است.

نتسان هوروویچ، رئیس حزب مرتز گفت: این قانونی است که نشان می‌دهد دیکتاتور نتانیاهو تمام امکانات دولت را به نفع جنگ قضایی خود در مقابله با اتهامات فساد به کار گرفته است.

بعد از اینکه پلیس پلاکاردی را که روی آن عبارت "قانونی مخالف دموکراسی در خدمت نتانیاهو"، نوشته شده بود، پایین آورد، درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس رخ داد.

پلیس چهار تن از معترضان از جمله یکی از فرماندهان سابق ارتش را بازداشت کرد. این فرمانده گفت: من بیش از نتانیاهو و دیگران در ارتش خدمت کرده‌ام و چند بار نزدیک بود جانم را از دست بدهم و همچنان آماده جانفشانی هستم. اما نتانیاهو امروز می‌خواهد اسرائیل را یک دولت فاشیست کند و کسی که این کار را بکند اسرائیل را از بین می‌برد. همانطور که با دشمنان خارجی اسرائیل جنگیدم با دشمنان داخلی نیز می‌جنگم.

نتانیاهو از چند هفته پیش برای ممنوع کردن تظاهرات تلاش می‌کند. وی خواست این اقدام را با دستورات فوق العاده با استناد به قوانین قیمومت انگلیس انجام دهد اما شرکای وی در ائتلاف آبی سفید با ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالفت کردند. او به دادگاه رجوع کرد اما در آنجا با آویخای مندلبلیت، مشاور قضایی دولت روبرو شد و مجبور شد به کنست برود تا قانون را تصویب کند. نتانیاهو مجبور به مذاکره با هم‌پیمانانش در دولت برای رسیدن به یک راهکار میانه شد. نتانیاهو از درخواستش برای ممنوعیت تظاهرات کوتاه آمد و قبول کرد که تنها در صورت قرنطینه کامل ممنوع شود. با این حال جلسه کمیته پارلمانی شاهد برخوردها و اتهام‌زنی و دشنام و فریاد بین نمایندگان ائتلاف و مخالفان بود. صدها تن از معترضان اخیرا در مقابل منازل تعدادی از مسئولان از جمله بنی گانتس، گابی اشکنازی، وزیر خارجه و آوی نیسانکورین، وزیر دستگاه قضایی و یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت تجمع کردند. معترضان از آن‌ها خواستند منفعت اسرائیل را بر منفعت شخصی و حزبی ترجیح دهند. آن‌ها فریاد زدند: مثل ترسوها نباشید. به نتانیاهو بگویید اینجا بیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا