Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، سید اصغر حسینی افزود: پس از وصول دادخواست دایر بر رفع ممانعت از حق و درخواست قطع اشجار از سوی دو برادر، موضوع در دادگاه خوانسار مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد که یکی از روستاییان با کاشت چندین درخت گردو مسیر شکات را مسدود و برای آنها در رفت و آمد، آبیاری و عبور چارپایان مشکلاتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دادگاه بدوی در خوانسار پس از بررسی پرونده، حکم بطلان دعوی را صادر می‌کند؛ اما شکات در مرجع تجدیدنظر نسبت به رأی صادره اعتراض خود را ثبت می کنند.

رئیس دادگستری خوانسار اضافه کرد: دادگاه تجدیدنظر دو بار نسبت به این پرونده نقص وارد کرده و آن را برای بررسی و تحقیقات بیشتر و استماع اظهارات شهود، مطلعین، مواجهه حضوری و اخذ نظر کارشناسی به دادگاه خوانسار بر می‌گرداند.

حسینی اظهارداشت: در نهایت پس از دو بار بررسی در دادگاه تجدیدنظر و وصول نظریه کارشناسی مبنی بر اینکه این راه مسدود شده است، دادگاه تجدیدنظر با نقض حکم دادگاه بدوی خوانسار حکم به رفع ممانعت از حق و قلع و قمع اشجار صادر و شکات پس از قطعیت حکم، به تقاضای صدور اجراییه مبادرت می کند.

رئیس دادگستری خوانسار خاطرنشان کرد: پس از صدور اجراییه در پاییز سال گذشته، شکات به محکوم علیه تا اول مهر ۹۹  به منظور فراهم کردن راهی برای رفت و آمد و تعریض مسیر مهلت می‌دهند همچنین طی این مدت تلاش‌های بسیاری جهت صلح و سازش بین دو برادر و روستاییان صورت گرفت که متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

این مقام قضایی افزود: متاسفانه فرد محکوم تا مدت یاد شده به تعهد خود عمل نکرد و با درخواست مجدد شکات علی رغم میل باطنی حکم قطع حدود هفت درخت گردو با حداکثر ۱۰ سال قدمت اجرا شد.

برچسب‌ها دادگستری خوانسار قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خوانسار قوه قضاییه دادگستری خوانسار قوه قضاییه اخبار کنکور دادگستری خوانسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز

خلیل اللهی گفت: با توسعه یافتن این شورا‌ها و افزایش تعدا آنها فلسفه اصلی تشکیل آنها منحرف شد و تبدیل به اداره شد و به جای ریش سفیدان جوان‌ها روی کار آمدند.

وی همچنین به مشکل کمبود نیرو در شورا‌های حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: نیروی این شورا‌ها بیشتر جذب دادگستری شده اند و این مسئله کیفیت این شورا‌ها را تقلیل داده است.

قربانی معاون قضایی دادگستری استان نیز گفت: هدف این نشست منطقه‌ای که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل زنجان قزوین و گیلان نیز حضور دارند بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه معایب و مزایای دادگاه‌های صلح، داوری، میانجیگری کمبودنیرو در شورا‌های حل اختلاف و بررسی معایب تعریف قضاوت در حوزه کسب و کار است تا نتایج آن به همایش تخصصی که در مشهد برگزار خواهد شد ارجاع داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو