Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: باید شخصیت معلم را با خلق و خو و هویت معلمی بسازیم و اگر نتوانیم معلم را به مثابه مربی بار بیاوریم و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و ارزش ها را در وجود معلم نهادینه نکنیم همه هزینه ها به باد فنا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام عباس توان، چهارشنبه(9 مهر) در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان در سخنانی گفت: ما رسالت بسیار مهم، حیاتی و اساسی در این دانشگاه به عهده داریم؛ حیاتی تر از رسالتی که ما داریم هیچ شغلی نیست و آن تربیت معلم است زیرا جدای از بحث انتقال دانش به دانشجومعلمان آنچه ما را بین دانشگاه ها متمایز می کند رسالت مهارت آموزی و تربیت دانشجو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان افزود: اگر مقام معظم رهبری این همه تأکید بر تأمین نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان دارند و چندین بار هم روی این مسئله تأکید کردند که در دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت سازی شود، برای این است در این دانشگاه شخصیت معلم ساخته می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه ما رسالت ساختن معلمی را داریم که مدت 4 سال باید برای حرفه معلمی ساخته شود؛ گفت: دانشجو معلمی که از دیپلم می آید بخشی از کار ما انتقال دانش به او است و ممکن است دانشگاه هایی این را بهتر انجام دهند اما اصل کار ما این است در دانشگاه فرهنگیان کار فرهنگی و تربیتی و اخلاقی بکنیم تا شخصیت معلم ساخته شود.

 

 

حجت الاسلام توان اظهار داشت: وضعیت معلمی به لحاظ مالی خوب نیست و حقوق آنان در رده های پایین است و این رسالت ما را در اقدامات انگیزه بخشی سنگین تر می کند تا معلم ارزش کار خود بداند و معلمی را به عنوان شغل در نظر نگیرد و آنقدر نسبت به رسالت خود در تربیت نسل آینده واقف باشد و آنقدر اهمیت کار خود را بالا بببیند که آن را با معیارهای  مادی نسنجد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اگر معلم به درستی نقش آفرینی کند و جدای از انتقال دانش به تربیت و اخلاق دانش آموز هم توجه کند، آینده این کشور تضمین می شود و لذا حساس ترین شغل را معلم دارد که نسل آینده را می سازد.

 

 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان بسیج دانشجویی را مهمترین بازوی دانشگاه فرهنگیان در راه تحقق این هدف برای انگیزه دادن به دانشجومعلم دانست و تصریح کرد: باید شخصیت معلم را با خلق و خو و هویت معلمی بسازد و اگر نتوانیم معلم را به مثابه مربی بار بیاوریم و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و ارزش ها را در وجود معلم نهادینه نکنیم همه هزینه ها به باد فنا خواهد رفت.

 

 

وی اظهار داشت: ما در صورتی موفق هستیم که بتوانیم معلم تربیت کنیم و بسیج بازوی تربیتی دانشگاه است؛ با همان مکتبی که شاخص آن سپهبد سلیمانی است که چپ و راست و شیعه و سنی و کُرد و بلوچ و ترک همه و همه شهید سلیمانی را دوست داشتند زیرا او فقط برای خدا کار کرد.

 

 

حجت الاسلام توان مهمترین ویژگی روحیه بسیجی را اخلاص عنوان و بیان کرد: امام(ره) به درستی فرمود بسیج لشکر مخلص خدا است؛ وقتی رزمندگان با لباس غواصی به آب می زدند، سردار سلیمانی اما با لباس عادی به آب های سرد وارد می شد تا بچه ها را درک کند؛ او مظهر ایثار و فداکاری است و فرمانده ای نبود که از پشت خط فرماندهی کند بلکه از خط مقدم فرماندهی می کرد و خود را در معرض گلوله و خطر قرار می داد و تواضع یادگار دوران دفاع مقدس است.

 

 

وی ویژگی دیگر سردار سلیمانی را که باید الگویی برای همگان باشد تواضع خواند و گفت: سردار ذره ای غرور در وجودش نبود.

 

 

در این مراسم از محراب رستمی قدردانی و محمد رمضانی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان معرفی شد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان کرمان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان بسیج دانشجویی شخصیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه