Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزار شد،  ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را مطالبه عمومی مردم استان دانست و اظهار کرد: با تصویب آن می توانیم پاسخگوی بخش عمده ای از مطالبات مردم بویژه در این شهرستان های مرزی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با اشاره به پیوند و قرابت فرهنگی میان استان کردستان با اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد:  تعداد زیادی از سرمایه گذاران اقلیم عراق به ما مراجعه می کنند که اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم به سمت کشورهای دیگر خواهند رفت و اگر موفق به جذب آنها شویم می تواند توسعه استان را به دنبال داشته باشد. 

 وی افزود: اگر ما دنبال حذف کولبری و ایجاد اشتغال هستیم، باید توجه داشته باشیم که ۸۰% مشکلات قاچاق و کولبری به واسطه نبود اشتغال و درآمد است لذا با ایجاد منطقه آزاد می توانیم این مشکلات را مرتفع کنیم. 

 مرادنیا یادآوری کرد: در موضوع قاچاق، مردم کردستان مورد بهره برداری قرار میگیرند و افراد ساماندهی کننده باندهای قاچاق، خارج از استان هستند که ما به عنوان حاکمیت اگر بتوانیم اشتغالزایی کنیم، میتوانیم دست قاچاقچیان را کوتاه کنیم. 

 استاندار کردستان در پاسخ به برخی سوالات و ایرادات مطرح شده از سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: در بحث زیرساخت ها، راه آهن همدان - سنندج که ساخت آن از سال ۸۵ آغاز شده طی ۲ سال اخیر روند کار، سرعت بسیار خوبی داشته و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 مطالعه ادامه راه آهن تا مرز باشماق در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است
 
وی افزود: مطالعه ادامه راه آهن تا مرز باشماق در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و به دلیل اهمیت این مرز، در تفاهم نامه میان کردستان و سلیمانیه موضوع اتصال راه آهن طرفین مطرح شده است و شورای عالی امنیت ملی ایران و وزارت راه اقلیم هم با این قضیه موافق هستند. 

مرادنیا، فرودگاه سقز را دیگر نقطه قوت زیرساخت منطقه عنوان و زمان بهره برداری از آن را پایان امسال اعلام کرد. 

وی اضافه کرد: رویکرد بانه به شدت از وارداتی بودن به سرمایه گذاری تبدیل شده که نشان می دهد مردم مشتاق تولید هستند و علاقه ای به مصرف کننده بودن یا واردات و قاچاق ندارند.

 توسعه کردستان در توسعه ملی موثر است

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: توسعه کردستان در توسعه ملی موثر است و  امنیت، تولید و صادرات استان از مباحث ملی است.

مرادنیا با تاکید بر اینکه از اروند تا آذربایجان غربی، هیچ نقطه ای به اندازه کردستان نمی تواند با اقلیم ارتباط فرهنگی، قومی، مذهبی، نسبی و سببی برقرار کند، یادآور شد: در دانشگاه کردستان حدود ۶۰۰ دانشجو از اقلیم، در حال تحصیل هستند که می توانید این رقم را در دانشگاه ۳ استان (کردنشین) دیگر بررسی کنید. 

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: بهمن مرادنیا استاندار کردستان قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از این تعداد، سه میلیون نفر کتاب به امانت گرفته و تراکنش داشته‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از برنامه‌های این نهاد را توسعه کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این مساله در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌های مرکزی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: برای دسترسی آسان به کتابخانه و عدالت در این حوزه، ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پرجمعیت که امکان احداث کتابخانه ثابت وجود ندارد مورد تاکید است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ خودرو در آینده نزدیک، تجهیز و به کتابخانه‌های سیار در کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی افرود: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است، چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد، ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت، افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود