Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: مبالغ جمع‌آوری شده زکات در استان به ۱۰ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ظهر امروز جلسه مشترک شورای اقامه نماز و زکات استان  با حضور مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برگزار شد که موضوعاتی همچون اقدامات انجام شده پیرامون نماز در مدارس، ارائه گزارشات زکات، نقش دستگاه‌ها در اعتلای زکات در جامعه، پخش صدای اذان و برپایی نماز جماعت در بازار بزرگ میلاد، صدور مجوز توسط دبیرخانه زکات استان، تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی زکات فطره در برنامه شاد، برخورد قانونی نیروی انتظامی با پایگاه‌های فطریه فاقد مجوز و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد بررسی قرار گرفت.

تجهیز و نوسازی مدارس استان بدون تغییر کاربری نمازخانه‌ها در دستور کار است

فرحناز قائد امینی، در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش و سند بنیادی آموزش بر پایه تربیت دانش‌آموزان است که لازمه آن اقامه و توسعه فرهنگ نماز است و به عنوان مهم‌ترین شرط برای زندگی طیبه معرفی شده است.

وی افزود:  آموزش شیوه‌های جذب کودکان و نوجوانان به نماز، تجهیز و شاداب‌سازی نمازخانه‌ها در کلیه مدارس به ویژه در مناطق محروم، توجه به شعار مدارس با موضوع «شروع فعالیت با قرآن و پایان کار با نماز»، شرکت دانش آموزان در مسابقات عترت و قرآن و نماز، آشنا کردن دانش آموزان با برکات نماز و معرفی مجتهدان تقلید و موارد دیگر به منظور ترویج فرهنگ نماز در راهکاری برای این حوزه ارائه شده است.

پرداخت زکات برای رفع فقر و محرومیت‌زدایی در لرستان نقش مهمی دارد پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی 48 درصد افزایش یافت 61 میلیارد تومان زکات در فارس جمع‌آوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برگزاری نماز «شوق وصال» به همت امام جمعه مرکز استان و شهرستان‌ها، همکاری با ستاد اقامه نماز در خصوص برگزاری 3 مسابقه کتابخوانی در طول تابستان، برپایی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در استان، همکاری معلمان در نشست‌های شورای نماز، حضور مسئولان آموزش و پرورش در جلسات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تشکیل شورای نماز اندیشه‌ورز با تاکید بر محتوای دینی در شبکه شاد، بارگذاری محتواهای دینی در فضای مجازی و شبکه شاد از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته در خصوص ترویج فرهنگ نماز در مدارس است.

قائد امینی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در موارد مختلف رتبه‌های بالایی را کسب کرد که کسب رتبه سوم مسابقات عترت، قرآن و نماز و رتبه برتر در تولید محتوای دینی مذهبی در شبکه ملی شاد از جمله این موارد است، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته و توصیه شده تا تغییری در کاربری نمازخانه‌ها ایجاد نشود.

وضعیت نماز در ادارات استان ساماندهی می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین سید عزیزالله میراحمدی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در ادامه این نشست با بیان اینکه در زمینه ساماندهی ائمه جمعه در دستگاه‌های دولتی اقدامات خوبی انجام شده، بیان داشت: 315 امام جماعت در کل استان به دستگاه‌های دولتی اعزام می‌شوند همچنین وضعیت‌سنجی در موارد وضعیت نماز در دستگاه‌های دولتی، وضعیت نمازخانه‌ها در ادارات، تعداد کارکنان و اقامه نماز مورد بررسی قرار گرفته که حدود 80 دستگاه مکاتبات را پاسخ داده‌اند و به دنبال ساماندهی وضعیت نماز در ادارات هستیم.

شرایط کرونا، جایگاه‌های سوخت در ارائه خدمات را بلاتکلیف کرده است

ایجاد نمازخانه در جایگاه‌های سوخت دستور بعدی این جلسه بود که جعفر سالاری‌نسب در خصوص این موضوع تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جایگاه‌های سوخت سرویس بهداشتی و نمازخانه است که در دو حوزه بین راهی و شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 47 جایگاه سوخت در کل استان دارای نمازخانه هستند که گزارشات نشان‌دهنده وضعیت خوب نمازخانه‌ها می‌باشد اما شرایط موجود بلاتکلیفی را ایجاد کرده که می‌طلبد ستاد مبارزه با کرونا برای ادامه فعالیت تعیین تکلیف کند که جایگاه‌های سوخت مجاز به ارائه خدمات هستند و یا خیر، که اگر قادر به خدمات‌دهی باشند تمامی خدمات مورد نیاز بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که این امر نیازمند یک سرمایه گذاری است تا مشکلات رفع شود.

بازار بزرگ میلاد شهرکرد هنوز نمازخانه ندارد!

بهادر عبدالغنی نیز در ادامه این نشست در خصوص پخش صدای اذان و اقامه نماز در مکان‌های عمومی و مجتمع‌های خرید در شهرکرد اظهار داشت: طرح و نقشه‌ای در بازار میلاد مطرح شده که نماز‌خانه، وضوخانه و سرویس بهداشتی برای این مکان تهیه شود که سازمان عمران و بازآفرینی با هیئت امنا مجموعه بازار میلاد جلساتی داشته که سازمان 50 درصد هزینه را متقبل شد اما اکنون بیان می‌کنند که مشارکتی در این حوزه نخواهند داشت لذا تمام تلاش ما این است که این مشکل را حل کنیم اما در سال جاری بودجه لازم این کار را نداریم و این موضوع در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار شهرکرد افزود: شهرداری مالکیت در این مجتمع ندارد و در حال حاضر مکان موقت نیز برای نماز تعبیه نشده مگر اینکه از راهروها استفاده شود که بررسی‌های لازم انجام و گزارش ارائه خواهد شد.

جمع‌آوری زکات در چهارمحال و بختیاری 127 رشد داشته است

علی ملک‌پور در پایان این جلسه آماری از زکات و فطریه جمع شده در سال گذشته ارائه داد و بیان داشت: در سال گذشته یک میلیون و 742 هزار و 100 تومان زکات عام و 114 میلیون و 800 هزار زکات سادات و همچنین 62 میلیون و 400 هزار کفاره جمع شده که با کفاره جمع شده هزار 350 کیسه آرد تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تصریح کرد: همچنین 124 میلیون و 400 هزار تومان زکات واجب و 8 میلیارد و 301 میلیون و 400 هزار تومان زکات مستحب جمع‌آوری شده که زکات کل استان 8 میلیارد و 425 میلیون و 800 هزار تومان است که در مجموع می‌توان گفت مبالغ جمع شده در کل استان به 10 میلیارد و 345 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد که این آمار نسبت به سال گذشته 127 درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که روحانی‌هایی به عنوان مبلغ زکات در روستاها فعالیت می‌کنند که 12 نفر آن‌ها روحانی آزاد، 70 نفر روحانی طرح هجرت و 57 نفر نیز روحانی مستقر می‌باشند.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری جایگاه های سوخت رشد داشته آموزش و پرورش نمازخانه ها هزار تومان وضعیت نماز اقامه نماز تومان زکات دستگاه ها سال گذشته جمع آوری کل استان جمع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان

سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تیم جوانان شهرکرد با غلبه بر تیم‌های سنندج و مشهد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر جوانان صعود کرد.

بیشتر بخوانید

دعوت بسکتبالیست‌های تیم مینی بسکتبال شهرستان شهرکرد به جشنواره انتخابی تیم ملی

وی افزود: تیم جوانان بسکتبال جز چهار تیم برتر کشور قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری