Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- "ژاکوب هیلبرون*" سردبیر نشنال اینترست در مقاله ای، به بررسی کلی مناظره اول ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پرداخته و معتقد است، ترامپ یک پیروزی قابل توجه را به جو بایدن، رقیب خود هدیه کرده است. وی در این رابطه می‌نویسد:

«دونالد ترامپ در مناظره انتخاباتی اول ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که در کلیولند برگزار شد، عمیقا به کسب پیروزی نیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط برای بایدن اینگونه نبود. با این حال، بایدن مناظره را به لطف بی کفایتی خودِ ترامپ بُرد. مناظره سنگین انتخاباتی اخیر میان ترامپ و بایدن، نمودی از یک بازی پر از هرج و مرج بود که در نهایت این بایدن بود که توانست پیروز میدان مسابقه باشد. قبل از برگزاری مناظره اخیر، بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که حتی یک تساوی هم برای بایدن، بُرد محسوب می‌شود. با این حال، ترامپ بیش از آن چیزی که حتی خودِ بایدن فکر می‌کرد، به او امتیاز داد و موجب پیروزی وی شد».

به گزارش فرارو، بایدن در ابتدای شروع مناظره، کاملا غیرمطمئن به نظر می‌رسید. او در ابتدا، نتوانست ضربه چندان سنگینی را متوجه ترامپ کند. وی به این مساله در شروع کار، نیازی هم نداشت. با این حال، خودِ ترامپ ضربه لازم را به خودش زد و با اسم بردن از یک گروه افراط گرای راستی در آمریکا و درخواست از آن‌ها جهت حمایت از او، موضع خود در ابتدای مناظره را تضعیف کرد. حتی حرکات غیرمودبانه ترامپ در قطع مکرر سخنان بایدن نیز کمکی به او نکرد و نتوانست موضعش را تقویت کند.

جو بایدن در مواجهه با خرابکاری‌های ترامپ، خونسردی خود را کاملا حفظ کرد و به جای صحبت کردن با ترامپ، مستقیما با میلیون‌ها آمریکایی صحبت می‌کرد. وی در این زمینه، از یک راهبرد قدیمی استفاده می‌کرد که در آن، فرد مناظره کننده سعی می‌کند به جای اقناع حریف خود، مخاطبان را هدف قرار دهد و بر آن‌ها تاثیرگذار باشد.

ترامپ با قطع کردن مکرر سخنان بایدن و حمله به او، عملا عصبانیت و فشار روانی زیادی که روی وی قرار داشت را آشکار کرد. به نظر می‌رسد عملکرد نامناسب ترامپ، نقش موثری در کاهش اقبال انتخاباتی به وی ایفا کند. عملکرد ضعیف ترامپ، احتمالا با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی جمهوریخواهان رو به رو خواهد شد و انتقادات زیادی را از او بر می‌انگیزد.

بایدن در جریان مناظره انتخاباتی با ترامپ، در ترسیم خط مشی‌های خود کم کاری انجام داد. با این حال، وی به ترامپ اجازه داد تا بتواند به صورت نامشروع و نادرست، کنترل مناظره را به دست بگیرد. بایدن همچنین در طول مناظره، در لحظه‌هایی از حملات شخصی به ترامپ فروگذار نکرد و حتی وی را برای لحظه ای، "دلقک و لوده" خطاب کرد. با این حال، وی سعی کرد نزاکت خود را رعایت کند و بار دیگر در مخاطب قرار دادن ترامپ از لفظ "آقای رئیس جمهور" استفاده کرد. بایدن در جای دیگر نیز ترامپ را "بازیچه و عروسک پوتین" خطاب کرد که این مساله نیز نمودی از رویکرد تهاجمی و غیرمنطقی بایدن در مناظره با ترامپ بود.

"کریس والاس" مجری برگزاری مناظره ترامپ و بایدن نیز علی رغم تمامی تلاش‌های حرفه‌ای خود جهت نامرئی بودن در روند مناظره مذکور، در عمل نقش بسیار پررنگی را ایفا کرد. وی نه به عنوان فردی که باید در نقش "واقعیت سنج" رفتار کند بلکه همچون انسانی رفتار کرد که عملا ترامپ را سرزنش می‌کرد. حضور والاس در جریان مناظره انتخاباتی، کاملا به نفع جو بایدن بود. دایره مانور والاس، به نظر نادرست می‌آمد و وی بایستی کمتر به ایفای نقش می‌پرداخت. در جایی از مناظره، ترامپ به والاس گفت که احساس می‌کند با وی به جای بایدن در حال مناظره است.

به نظر نمی‌رسد که مناظره اخیر، تاثیر شگفت انگیزی بر روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا داشته باشد. ترامپ باید مسیر و راهبرد‌های خود را تغییر دهد. بایدن عمیقا از رویکرد‌های عجیب و غیرسازنده ترامپ، سود می‌برد. انتظار می‌رود مناظره میان "مایک پنس" و "کاملا هریس"، معاونان کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، داغ‌تر و سرزنده‌تر از مناظره میان ترامپ و بایدن باشد. با این همه باید گفت چه فایده! دموکراسی آمریکایی که روزگاری قرار بود به بقیه جهان صادر شود، هیچ وقت در وضعیت اسفناک تری در مقایسه با دوره کنونی قرار نداشته است.

*ژاکوب هیلبرون، وی سردبیر نشنال اینترست است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!