Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که سفیران ۲۵ کشور دوست و برادر در بغداد به درخواست خود و برای بررسی تحولات اخیر در عراق به ویژه امنیت هیات های دیپلماتیک با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیدار کردند.
نخست وزیر عراق با تأکید بر اینکه عاملان حملات به نمایندگی های دیپلماتیک به دنبال بی ثبات کردن عراق و تخریب روابط منطقه ای و بین المللی بغداد هستند، بر اجرای قانون، انحصار سلاح در دست دولت و محافظت از نمایندگی ها و مقرهای دیپلماتیک تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الکاظمی بیان کرد که این حملات فقط مکان های دیپلماتیک را هدف قرار نمی دهد بلکه شهروندان بی گناه از جمله کودکان را نیز هدف می گیرد بنابراین دستگاه های امنیتی مصمم هستند که به این وضعیت پایان دهند و اقدامات لازم را برای دستیابی به این هدف آغاز کرده اند.
وی تاکید کرد که قانون شکنانی که سعی می کنند به وجهه عراق و تعهدات بین المللی آن آسیب وارد کنند از انگیزه های غیر ملی الهام می گیرند و به اراده ملت عراق و مراجع دینی، سیاسی و فرهنگی  که بر سر خطرناک بودن اقداماتشان اجماع دارند، بی احترامی و بی توجهی نشان می دهند.
نخست وزیر عراق گفت که ملت و دولت عراق با این حملات مقابله خواهند کرد و بر اساس عرف دیپلماتیک همان گونه که در طول تاریخ عمل کرده از مهمانان خود حفاظت خواهند کرد و صفحه درگیری ها، تروریسم و بازگشت به چالش های اقتصادی، اجتماعی و نیازهای توسعه ای را خواهند بست.
بیانیه دفتر نخست وزیر عراق افزوده سفیران خارجی حاضر نیز در سخنانی جداگانه بر حمایت از کشور و ملت عراق و احترام به حاکمیت آن، سعی برای گفت وگو در جهت تحقق صلح و ثبات و تضمین دوستی و همکاری تاکید و نسبت به افزایش حملات علیه اماکن دیپلماتیک با موشک و انفجار در مسیر کاروان های دیپلماتیک ابراز نگرانی کردند و این حملات را برای دیپلمات ها و شهروندان غیرنظامی عراق خطرناک دانستند.
سفرای کشورهای خارجی ضمن استقبال از اقدامات دولت عراق برای جلوگیری از این حملات و پیگرد عاملان آن و تشدید اقدامات امنیتی، حمایت خود را از اقدامات امنیتی بیشتر برای تامین امنیت بغداد و امنیت اماکن دیپلماتیک در جهت ادامه حمایت این کشورها و جامعه بین المللی از عراق و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با عراق اعلام کردند.

برچسب‌ها سفارت آمریکا مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت آمریکا مصطفی الکاظمی بغداد سفارت آمریکا مصطفی الکاظمی بغداد اخبار کنکور نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص