Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:29:46 GMT

حماسه 9مهر و اولین شکست رژیم بعثی در حمیدیه

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۹۹۱۲

حماسه 9مهر و اولین شکست رژیم بعثی در حمیدیه

به گزارش خبرگزای فارس از اهواز، 31 شهریور 59 بود که حمله همه جانبه هوایی، زمینی، دریایی رژیم بعث علیه شهرهای مرزی خوزستان آغاز شد.

کمبود نیروهای نظام، نبود امکانات جنگی، عدم سازماندهی، پراکندگی نیروها و نداشتن اسلحه کافی و... سبب شد دشمن بعثی شهرهای مرزی خوزستان را با سرعت یکی پس از دیگری اشغال کرده و به سمت اهواز حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیشروی دشمن بعثی به سمت شهرها و روستاهای مرزی دشت آزادگان، بستان، سابله، هویزه، سوسنگرد، ابوحمیظه و کوت سید نعیم سقوط کردند و نیروهای عراقی شب 9 مهر به سه کیلومتری حمیدیه رسیدند.

به گفته سیدصاحب سیدنور یکی از اهالی حمیدیه و رزمندگان دوران دفاع مقدس، کاروان تانک‌ها و نفربرها به طول پنج کیلیومتر بر روی جاده اصلی سوسنگرد- اهواز مستقر و ترافیک ایجاد کرده  بودند.

وی می‌گوید: اهالی غیور حمیدیه در کنار رزمندگان مخلص سپاه قرار گرفتند و با دستی خالی اما با ایمانی راسخ و عشق به امام و وطن، دژ محکمی ایجاد کرده و جلوی دشمن ایستادگی کردند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در جلسه توجیهی اعلام شده بود از هر راهی که شده نباید اجازه داد دشمن از حمیدیه عبور کند چون گذشتن از حمیدیه به منزله سقوط اهواز و تحقق وعده صدام بود لذا مردم حمیدیه و نیروهای سپاه کنار ورودی جاده آنچنان ایستادگی کردند که تانک‌ها و نفربرها مجبور شدند در زمین‌های اطراف جاده مستقر شوند.

سیدنور می‌گوید: نکته قابل توجه اینجا بود که تانک‌ها در زمین‌های کشاورزی مستقر شدند اما کشاورزان غیور با گذشتن از سرمایه خود، آب کانال‌های آبیاری زراعی را در این زمین‌ها رها و آنها را غرقاب کردند.

وی افزود: ایستادگی و مقاومت مردم از یک طرف و رها کردن آب در مزارع از طرف دیگر، صدامیان را مجبور به توقف کرد به همین دلیل نیروهای بعثی که غافلگیر شده‌ بودند صبح روز 9 مهر تانک‌های خود را در محاصره آب دیدند وتلاش آن‌ها در خروج از این باطلاق بی‌نتیجه ماند و رزمندگان با توپ  106 میلیمتری و آر پی جی تانک‌ها را شکار کردند.

سید نور ادامه داد: دیدن این صحنه‌ها رعب و وحشت عجیبی بر دشمن حاکم کرد که در این شرایط به راهی جز فرار فکر نمی‌کردند، در آن روز مردم با ابتدایی‌ترین سلاح و بعضاً با دست خالی در کنار رزمندگان به تعقیب دشمن ادامه دادند و صدامیان مسلح و مغرور را کیلومترها به عقب راندند.

وی گفت: در این میان تیز پروازان هوانیروز از راه رسیدند و مابقی تانک‌ها را مورد حمله قرار دادند که بدین ترتیب اولین شکست توسط مردم غیور حمیدیه بر دشمن بعثی و استکبار جهانی تحمیل شد تا حماسه ملی 9 مهر حمیدیه در سال 59 رغم خورد و تمام نقشه‌های صدام، صدامیان و استکبار در آن مقطع از زمان، نقش بر آب شد و اهواز سقوط نکرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم شجاع و کشاورزان حمیدیه در 9 مهر ماه سال 59 با رهسازی آب به زمینهای کشاورزی، سبب زمین‌گیر شدن تانکهای دشمن بعثی عراق  شدند و نخستین شکست این رژیم در دوران دفاع مقدس رقم خورد.

این عملیات توسط نیروهای مردمی و مشارکت بی‌نظیر مردم سبب شکست دشمن و عدم پیشروی آن به شهرهای دیگر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حماسه 9 مهر حمیدیه دفاع مقدس دشمن بعثی تانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش امباپه به شکست از دورتموند

به گزارش "ورزش سه"، شب برای امباپه و پاریسی‌ها تلخ تمام شد و همان تک گل فولکروگ برای برتری دورتموند در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان کفایت می‌کرد. سه‌شنبه بعد در پاریس سرنوشت فینالیست مشخص می‌شود و این همان دیداری است که امباپه منتظرش است.

ستاره اول پی اس جی که یک نیمه بسیار ناامیدکننده داشت، در 45 دقیقه دوم کمی بهتر بازی کرد و یک توپ او نیز با بدشانسی به تیر خورد.

امباپه که هرگز دوست ندارد با ناکامی از پی اس جی خداحافظی کند، ساعاتی پس از بازی در استوری اینستاگرام خود با انتشار عکس زیر نوشت: «این بخش اول بازی بود، ما پاریس هستیم.»

در واقع کیلیان معتقد است هنوز چیز تعیین نشده و بی‌تاب بازی برگشت است تا با درخشش در پارک دو پرنس تیمش را راهی فینال لیگ قهرمانان کند.

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • اولین واکنش امباپه به شکست از دورتموند
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند