Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، داچیا کمپانی خودروسازی در کشور رومانی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۶ آغاز کرده است. این برند به عنوان زیرمجموعه ای از کمپانی رنو شناخته می شود و به همین دلیل پلتفرم های مشابهی در بازار با هر دو برند مشاهده می شود.

به تازگی تصاویری جدیدی از محصولات ۲۰۲۱ داچیا با نام های ساندرو، ساندرو استپ وی و همچنین لوگان (ال۹۰) منتشر شده که تمامی این محصولات با برند رنو برای بازار ایران نیز آشنا و شناخته شده، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ۳ مدل نامبرده براساس پلتفرم CMF توسعه یافته اند و در آنها امکانات جدیدی شامل چراغ های اصلی مجهز به ال ایی دیی جدید با ۳۷ درصد خط روشنایی بیشتر و هالوژن جدید با ۹ درصد بهبود نوردهی در مقایسه با نسل قبلی، فرمان برقی جدید، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، دستیار پارک شامل سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب، دستیار حرکت در سربالایی و ... فعال شده اند.

ساندرو و لوگان در حالت پایه با موتور ۳ سیلندر تنفس طبیعی ۱ لیتری با ۶۵ اسب بخار خروجی و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ارائه می شوند. نمونه دیگر پیشرانه قابل سفارش به ۰.۹ لیتری توربوشارژ مربوط می شود که ۹۰ اسب بخار خروجی دارد و مشتریان می توانند میان جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا نمونه سی وی تی گزینه مدنظر خود را برای هماهنگی با این پیشرانه انتخاب کنند.

علاوه بر این یک نمونه قویتر از خانواده ۳ سیلندر TCe رنو نیز برای این محصولات در نظر گرفته شده که ۱۰۰ اسب بخار خروجی دارد و با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود. این پیشرانه دارای نسخه ال پی جی نیز خواهد بود که عملکرد آن ۱۱ درصد آلودگی زیست محیطی کمتری در مقایسه با مدل بنزینی دارد.

فضای داخل کابین نیز بروزرسانی شده از جمله در تریم های گرانتر که از سیستم سرگرمی با یک نمایشگر تبلیتی ۸ اینچی جدید استفاده می کنند. در تریم های ارزانتر سیستم سرگرمی از ویژگی "مدیا کنترل" که با تلفن هوشمند کاربر هماهنگ می شود، استفاده می کنند. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی با ۲، ۴ یا ۶ بلندگو(با توجه به آپشن)، نمایشگر ۳.۵ اینچی دیجیتال در قسمت نشانگر آمپر، بلوتوث، پورت یو اس بی و ... جز دیگر امکانات کابین هستند.

بخش دیگری از امکانات که با توجه به بازار هدف می توانند جز آپشن محسوب شوند، عبارتند از: ورود بدون کلید، گرم کن صندلی جلو، سیستم تهویه اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال وضعیت، ترمز پارک الکتریکی، برف پاکن اتوماتیک، درب صندوق عقب ریموت، سانروف شیشه ای برقی(فقط در ساندرو و ساندرو استپ وی)

ساندرو استپ وی

لوگان

کد خبر 553592 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی ساندرو استپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد

رگولاتور‌های ایمنی خودرو در آمریکا اعلام کردند تحقیقاتی را در مورد فراخوان تسلا برای رفع نقص سیستم خودران این شرکت که برای بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه مشکلاتی ایجاد کرده بود و همچنین منجر به وقوع تصادفات شده بود را بررسی می‌کند تا موثر بودن آنها را بسنجد.

اخیرا اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اعلام کرده با وجود اینکه چند ماه از فراخوان قبلی تسلا می‌گذرد، اما اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر تصادف ۲۰ خودرو دریافت کرده که بروزرسانی‌های نرم‌افزار سیستم جدید خودران تسلا روی آنها عمال شده است. تصادفاتی که حداقل یک کشته و مصدومیت را به همراه داشته است.

یک آژانس تحقیقات آمریکایی اعلام کرده که شواهدی پیدا کرده است که برخی نقص‌ها در سیستم خودران منجر به شکاف ایمنی حیاتی می‌شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه این نگرانی را مطرح کرد که نام فناوری خودران تسلا ممکن است به این موضوع منجر شود که رانندگان بیش از حد به اتوماسیون اعتماد کنند.

تحقیقات فراخوان جدید مدل‌های Y، X، S، ۳ و خودرو‌های سایبرتراک در ایالات متحده مجهز به سیستم خودران را پوشش می‌دهد که بین سال‌های مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ تولید شده‌اند. گفتنی است سهام تسلا در بعدازظهر جمعه ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶۸.۲۶ دلار رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • پمپ هیدرولیک
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳